Mednarodno priznani in večkrat nagrajeni gledališki ustvarjalec Hugo de Ana je ob režiji, pri kateri mu je pri mariborski uprizoritvi pomagal Filippo Tonon, prevzel tudi skrb za scenografijo, kostumografijo in oblikovanje luči, medtem ko je za koreografijo poskrbela Leda Lojodice.
Kot je na včerajšnji novinarski konferenci v Mariboru povedal umetniški vodja mariborskega opernega ansambla Benjamin Pionnier, opereta Vesela vdova velja za pravo uspešnico mednarodnih glasbeno-gledaliških odrov, ki je zaslovela kmalu po svoji premierni uprizoritvi v gledališču Theater an der Wien konec leta 1905.
"Direktor dunajskega gledališča je predstavi takrat namenil precej nizek proračun, saj ni verjel, da ji lahko uspe. Zgodilo se je prav nasprotno, saj je že v času Leharjevega življenja doživela okoli 300.000 ponovitev. Po enem letu je bila že v Berlinu, po dveh v Londonu, po štirih pa v Parizu, vsakič v zaporedju tudi do 800 ponovitev," je dejal Pionnier.
Komične zaplete, ki soočajo ljubezensko hrepenenje mlade vdove Hanne Glawari, da si najde novega življenjskega sopotnika, grofa Danila Daniloviča, z ekonomskim interesom oblasti obubožane kneževine Pontevedro, je Lehar izdatno podprl s svojo duhovito glasbeno govorico, ki ostaja zvesta operetnemu kanonu dunajske glasbene dinastije Straussovih. Obenem jo je po načelu sinteze nadgradil z obširnimi in radoživimi plesnimi vložki ter govorjenimi dialogi. Najbolj karakteristični in priljubljeni odlomki operete zgovorno kažejo na duh časa zlate secesije in tedanje visoke družbe.
"Pontevedro je bila namišljena republika nekje na Balkanu. V tistem času je prišlo do velike finančne krize v Črni gori, zato se je Evropa šalila, da bo Črna gora bankrotirala. Ne vem, ali ima morda to kaj skupnega z današnjimi časi," je še dejal Pionnier in dodal, da gre za zabavno predstavo, ki pa ima tudi nekaj "političnega in finančnega" ozadja.
Režiser mariborske izvedbe Filippo Tonon je v odsotnosti Huga de Ane dejal, da ga veseli sodelovanje z mariborskim ansamblom, saj gre za zasedbo, sestavljeno iz dokaj mladih umetnikov. Ti tako po njegovem dobivajo priložnost, da se lahko v plesu, petju in igranju preizkusijo na odru nacionalne gledališke hiše.
V vlogi Hanne Glawari bo nastopila Andreja Zakonjšek Krt, grof Danilo Danilovič pa bo Matjaž Stopinšek, občasno ju bosta zamenjala Lana Kos in Jože Vidic. Vlogo barona Mirka Zete bo upodobil Tomaž Kovačič, nastopili pa bodo še Irma Mihelič, Martin Sušnik, Danilo Kostevšek, Žiga Kasagič, Sebastijan Čelofiga, Alfonz Kodrič, Valentina Čuden, Tomaž Planinc, Terezija Potočnik, Mihael Mikluš, Mojca Potrč in Tadej Toš.
Dirigent in operetni strokovnjak Simon Dvoršak je dejal, da opereta na splošno velja za nekoliko podcenjeno zvrst, zato ga veseli, da v Mariboru znova dobiva priložnost in to celo v slovenskem jeziku, kar je danes sicer že precejšnja redkost na opernem področju.
STA, 14. 3. 2012
Na mariborskem odru premiera Leharjeve Vesele vdove
:
:
Povezani dogodki
STA,
14. 4. 2015
V SNG Opera in balet Ljubljana na oder postavili Labodje jezero
STA,
11. 10. 2012
V ljubljanski Operi premiera Golobovega dela Ljubezen kapital