Znanstveni zbornik ob stoletnici Šentjakobskega gledališča je nastal na podlagi prispevkov, ki so jih predstavili raziskovalci in raziskovalke na mednarodnem simpoziju septembra lani v Ljubljani. Vsebino zbornika bodo po napovedih predstavili direktor ZRC SAZU Oto Luthar, teatrologinja in dosedanja umetniška vodja Šentjakobskega gledališča Mojca Kreft ter urednik zbornika in prihodnji umetniški vodja omenjenega gledališča Rok Andres.
Razstavo Izkusi Šentjakobsko gledališče, ki bo v Univerzitetni knjižnici Maribor na ogled do zaključka Borštnikovega srečanja 12. junija, so ob stoletnici gledališča zasnovale dramaturginja in gledališka pedagoginja Ira Ratej, arhitektka in scenografka Barbara Matul Kalamar ter arhitektka, scenografka in kostumografka Katja Komljanec Koritnik s sodelavci. Razstava po njihovih navedbah predstavlja delčke iz obsežne zgodovine Šentjakobskega gledališča, obenem pa deluje kot poučna interaktivna izkušnja za obiskovalce, saj jih seznanja s posebnostmi gledališkega ustvarjalnega procesa.
Urednik Peter Teichmeister bo predstavil monografijo Sto obrazov Šentjakobskega gledališča. "Več kot tisoč ljudi je prispevalo k rojstvu, razvoju, življenju in dejavnosti Šentjakobskega gledališča, ki v svoji stoletni poti ni zaznamovalo le Šentjakobskega okraja ali Ljubljane, temveč je žarelo še mnogo širše," je zapisal v predgovoru.
Cikel dogodkov Dan Šentjakobskega gledališča na 57. Festivalu Borštnikovo srečanje zaokrožuje uprizoritev predstave Saše Pavček Na valovih v režiji Aleša Valiča v Veliki dvorani Lutkovnega gledališča Maribor.
Borštnikovo srečanje se je začelo v ponedeljek s ciklom Mlado gledališče, ki je namenjen usposabljanju pedagoških delavcev in gledaliških profesionalcev za delo z mladimi ter približevanju gledališča novim občinstvom.
Po besedah dramaturginje Nike Švab je dolgoročni cilj Mladega gledališča predvsem vzgoja mladega občinstva, letos pa je v Maribor med drugim prineslo sodobno baletno predstavo 9 v produkciji kanadske plesne skupine Cas Public, intermedijsko lutkovno predstavo Svetlonos v izvedbi slovaške zasedbe Odivo in intermedijski kabaret Mesarica, ki ga je avtor Matija Solce zasnoval po motivih pripovedke Martin Krpan z Vrha Frana Levstika.
Festival se je v sredo nadaljeval z večdnevno mednarodno konferenco Gledališka vključenost - socialna aktivacija, ki gosti strokovnjake iz 13 držav Srednjeevropske pobude in se osredotoča na temo gledališča kot učinkovite in uspešne metode socialne aktivacije ranljivih skupin. "Gledališče ima veliko možnosti, da prispeva k integraciji, opolnomočenju in destigmatizaciji ranljivih skupin. Uprizoritvene prakse pomembno prispevajo tako k razvoju gledališča z ranljivimi in za ranljive kot tudi v procesu socialnega vključevanja ranljivih skupin," je ob tem povedala koreografinja Mojca Kasjak.
Umetniški del programa med drugim predstavlja plesna gibalna predstava Koža v izvedbi nemškega plesalca s spastično obliko cerebralne paralize Rolanda Walterja in avstralske plesalke in koreografinje brez invalidnosti Renae Shadler. Danes pa je v Sodnem stolpu na programu predstava Krhkost, v kateri Simon Šerbinek interpretira izbrane odlomke iz istoimenske knjige filozofskih esejev Jeana-Clauda Carrierea, prepletene s premisleki o lastni krhkosti.