Rodin (1840-1917) je upodobil Nižinskega v baletu Favnovo popoldne, ki je bil premierno uprizorjen v Parizu leta 1912 in ki ga je časnik Le Figaro obsodil zaradi "erotične bestialnosti".
Balet Favnovo popoldne, ki ga je uprizorila skupina Sergeja Djagileva, je bil dolg le 12 minut, a je po premieri v Theatre du Chatelet v Parizu pri nekaterih povzročil zgražanje že s svojo vsebino, pa tudi z načinom plesa, ki je bil tako zelo drugačen.
V časopisih se je razvila burna razprava, kjer so ga nekateri označili kot umazanega in drugi hvalili kot revolucionarnega. Le Figaro je obsodil "gibe erotične bestialnosti in kretnje težke brezsramnosti".
Čeprav je balet povzročil veliko zgražanja in obsojanja, je Rodin zelo hvalil predstavo Ruskega baleta. Še posebej so nanj vtis naredili trzajoči, namerno nerodni gibi tedaj 22-letnega Nižinskega.
"Rodin je bil tedaj na vrhuncu svoje slave. Bil je pomembno ime v svetu umetnosti v Parizu in to, da je branil to kontroverzno produkcijo, je bilo pomembno," je povedala kustosinja na oddelku plesa v muzeju Jane Pritchard.
Posledično se je Nižinski strinjal, da bo poziral umetniku. Vendar pa je bil kipec odlit šele po umetnikovi smrti, v poznih 50. letih minulega stoletja. Izdelanih je bilo 13 odlitkov.
Kipec je visok le 25 centimetrov. "Kar je fantastično, je energija, ki jo ima. Kipec je izjemen tudi med dobrimi skulpturami plesalcev. Začutiš, da se bodo stvari vsak čas zgodile," je povedala kustosinja.
Po njenih besedah bi mnogi kiparji raje izbrali očitnejšo pozo, pri kateri bi gledalec lahko takoj prepoznal plesalca v določeni vlogi. Rodin pa je namesto tega izkoristil "neverjetno sposobnost Nižinskega za transformacijo iz ene v drugo vlogo".
Kipec je bil v lasti Robina Howarda, ustanovitelja Contemporary Dance Trust in londonskega plesnega prizorišča The Place, ki letos obeležuje 50-letnico delovanja. Nekdaj je bil razstavljen v The Place. Howard, eden najpomembnejših mecenov na področju modernega plesa v Veliki Britaniji, je umrl leta 1989. Muzej je kipec pridobil v njegov spomin.
"Gre za čudovit spomenik in opomnik na Robinove dosežke in njegovo darežljivost svetu umetnosti," je še dodala kustosinja. Muzej Victoria & Albert je s svojo zbirko, posvečeno Ruskemu baletu in arhivom Contemporary Dance Trust pravo mesto za Rodinovo skulpturo. Pridružil se je Rodinovim delom, ki jih je muzej z donacijo pridobil leta 1914.