Festival, ki zajema gledališče, glasbo in vizualno umetnost, se bo letos identificiral s petimi slogani: Mi, ljudje; Mi, na Balkanu; Mi, na Vzhodu; Mi, Evropa; Mi, drugi. Vsakega se, kot je v uvodniku zapisal direktor Michal Merczynski, lahko razlaga na dva načina: kot enotnost in homogenost ter, po drugi strani, kot vzporejanje dveh subjektov, ki sta si nasprotna. Prvi omogoča posploševanje, drugi samovoljno zarisuje meje. Tako filozofija kot izkušnje pa dokazujejo, da ti dve praksi ne le, da ne delujeta, temveč sta tudi nevarni.
Omenjeni slogani po direktorjevem prepričanju potrebujejo redefinicijo. "Mi, ljudje" so besede, ki jih je leta 1989 v ameriškem kongresu izrekel poljski politik Lech Walesa in s tem v širšem smislu namignil na idejo demokratične družbe, ki spoštuje kompleksnost in notranjo raznolikost skupnosti. Danes, 28 let pozneje, je zgodovina tem besedah dala nov pomen.
V sodobni Poljski je vse manj slišati o aktivni vlogi civilne družbe, vse več pa o nacionalnem ponosu, verski in etnični identiteti neke nespecifične skupnosti, ki naj bi določila prepričanja in vrednote, ne da bi spoštovala pluralizem stališč in pogledov. To je razlog, zakaj se letošnji festival osredotoča na Balkan, je še zapisal direktor festivala.
Odprla ga bosta Slovensko mladinsko gledališče (SMG) in Maska s predstavo Republika Slovenija, ki bo na sporedu 17. in 18. junija. Slovensko kulturo in umetnost pa bodo na njem zastopali še Janez Janša s projekcijo filma in predstavitvijo projekta Ime mi je Janez Janša ter novim projektom 350 Janez Janša Bottles, Bojana Kunst s predavanjem in predstavitvijo poljskega prevoda svoje knjige Umetnik na delu ter skupina Laibach, s koncertom katere se bo festival končal 25. junija.
Frljić in Injac sta o letošnjem programu zapisala: "Najin namen ni predstaviti realnega geografskega ali geopolitičnega prostora in njegove značilne kulturne produkcije. Izbrani umetniki, njihove predstave ali likovni projekti ter program pogovorov skušajo Balkan pokazati kot diskurzivni konstrukt. Ta je, enako kot vsaka druga takšna tvorba, podvržen različnim rabam in zlorabam, negativnemu ali pozitivnemu stereotipiziranju. Midva si ga zamišljava, ga doživljava in si ga predstavljava drugače. Kot neobstoječ, nenacionalen prostor, ki se konstituira v trenutku, ko se srečamo, in obstaja le toliko časa, dokler smo v njem udeleženi. Cilj izbranih projektov je proizvesti konkretno znanje in predstaviti umetniška orodja, ki so pomembno sredstvo za kritično komentiranje trenutne družbene in politične realnosti."
Festival spremljajo protesti skrajnih poljskih desničarskih skupin in katoliških organizacij, ki so se začeli po premieri predstave Kletev v Frljićevi režiji in dramaturgiji Injaca v Teatru Powszechny v Varšavi ter se razširili tudi na festival Malta. Poljski minister za kulturo Piotr Glinski iz stranke Zakon in pravičnost - PiS je zahteval celo uradno zamenjavo programskih vodij, češ da za provokatorje na Poljskem ni prostora. Ministrstvo je ustavilo financiranje festivala, ne glede na to, da ga k temu zavezuje triletna pogodba, so sporočili iz SMG.