V četrtek, 19. maja, se je na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo končal cikel predavanj, ki jih je vodila priznana mednarodna gledališka teoretičarka Janelle Reinelt. V svojem zadnjem predavanju je predstavila metodologijo raziskovanja mednarodnih uprizoritev ter svoj najnovejši raziskovalni projekt, za katerega upa, da bo ob pridobitvi ustreznih finančnih sredstev v prihodnosti tudi realiziran.
V prvi tretjini predavanja se je Reineltova osredotočila predvsem na raziskovalca in potek njegovega dela. Predavateljica je eksplicitno poudarila, da se ji zdi pomembno, da raziskovalec izhaja iz lokalnega okolja, ki ga raziskuje. Če bi denimo ameriški avtor raziskoval afriški teater, bi lahko v svoje analize in opažanja vnesel »zahodnjaški« pogled, zato je ob tem nujno potrebno imeti nekoga, ki je v tem okolju »domač«, »lokalen«. Tako se je pomemben ameriški raziskovalec gledališča Marvin Carlson pri raziskovanju afriškega gledališča povezal s kolegom z maroške univerze, s katerim sedaj pripravljata monografijo o severnoafriškem gledališču.
Poudarila je, da se študij gledališča v Angliji, predvsem tak, kot ga pozna ona, bolj ali manj osredotoča na angleški teater ter (kanonizirane) evropske primere, veliko manj je študija gledališča v svetovnem merilu. Reineltova sicer v souredništvu s kolegom s prestižnega Trinity Collegea v Dublinu, Brianom Singletonom, že šest let izdaja knjižno zbirko Studies in International Performance (ki izhaja pri založbi Palgrave Macmillan).
V drugi tretjini predavanja je predavateljica predstavila izzive, ki so pomembni za vsakega raziskovalca, ter kako se raziskovanja sploh lotiti (izbrati si zgodbo/temo, jo ovrednotiti s svetovnega vidika, opredeliti njeno pomembnost), pri tem pa igra veliko vlogo mreža poznanstev, ki si jo kot raziskovalec spleteš po različnih mednarodnih konferencah, simpozijih in gostovanjih. Ob vsem pa je za raziskovalca pomembno, da ga ni strah priznati, da se je zmotil; kot je Reineltova dejala, učimo se celo življenje in naš pogled na določene stvari se spreminja. Priznati napako je atribut vsakega zrelega raziskovalca.
V zadnjem delu je gostujoča profesorica predstavila svoj najnovejši mednarodni raziskovalni projekt, ki bo vključeval strokovnjake z različnih področij: filma, sociologije, filozofije in politologije, ki bodo raziskovali »dramaturgijo realnega« v javnih dogodkih (o čemer je predavala na svojem tretjem predavanju), od katerih bo izpostavila svetovno dogajanje ob naravni nesreči – orkanu Katrina, nedavnem japonskem potresu, ter t. i. arabsko pomlad – politične vstaje v Libiji, Egiptu, Tuniziji.
Obisk Janelle Reinelt je bil gotovo eden izmed pomembnejših letošnjih dogodkov na ljubljanski Akademiji, ki je tudi sicer zelo dovzetna za gostovanja tujih profesorjev. Reineltova je ob koncu dejala, da je bila nad Ljubljano zelo navdušena in se bo še vrnila, zelo zadovoljna pa je bila tudi z dialogom, ki se je razvijal skupaj s študenti, kajti tudi to je del raziskovanja »tuje« kulture.
Povezava: