Maja Borin, 23. 3. 2010

Mehka, razumevajoča, odpuščajoča in noro vdana

MILADA KALEZIĆ, dobitnica Glazerjeve listine za dosežke na področju gledališke umetnosti za leto 2010. -
:
:

foto Matej Kristović

V ponedeljek, 22. marca, je bila v Kazinski dvorani SNG Maribor slavnostna podelitev letošnje Glazerjeve nagrade in Glazerjevih listin. Dobitnik Glazerjeve nagrade za življenjsko delo, najvišje mariborske nagrade na področju kulture, je tenorist Emil Baronik, solist mariborske opere. Odbor za podelitev nagrad je pod vodstvom Francija Pivca ob devetih predlaganih kandidatih podelil še tri Glazerjeve listine, in sicer dramski igralki Miladi Kalezić, pesnici Danici Križanič Müller ter filmskemu scenaristu in režiserju Marko Naberšniku. - Nagrada je poimenovana po slovenskem pesniku in publicistu Janku Glazerju. 

Stalna članica mariborske Drame Milada Kalezić je gledališka igralka z izjemno odrsko energijo, emocionalno močjo in z izrednim posluhom za žlahtno gledališko izraznost. Kalezićeva je v zadnjih dveh letih s premišljeno karakterizacijo in intuitivno kreativnostjo potrdila, da se spretno in prepričljivo loteva interpretacije različnih dramskih zvrsti. S poglobljeno studioznostjo je nadgradila lik Fride Kahlo Persone v uprizoritvi Intimni portret Fride Kahlo, komični lik Gospe Prentice v Ortonovi komediji Pornoskop ali kaj je videl batler in lik Peerove mame Aase v Ibsenovem Peeru Gyntu.

Milada Kalezić je v liku Fride Kahlo Persone v Intimnem avtoportretu Fride Kahlo v režiji Ivane Vujić z glasovno variabilnostjo prefinjeno prestopala mejo med metafizično obujevalko spominov in komentatorko, je prehajala med notranjimi napetostmi, svetom bolečine, vzponi in razočaranji genialne mehiške slikarke Fride Kahlo, ki sta jo zaznamovali »dve nesreči; najprej tramvaj, potem Diego«.

Z natančno odmerjeno komičnostjo je oblikovala kompleksen lik emancipirane, a nezadovoljene Gospe Prentice v komediji Pornoskop ali kaj je videl batler v režiji Mateje Koležnik. Erotičnemu šarmu gospe Prentice je vdahnila tudi tragikomično komponento odrasle (a ne povsem dorasle) ženske, ki v spletu grotesknih okoliščin najde svoja izgubljena otroka in z odkritosrčnostjo pridobi nazaj tudi svojega (že skoraj izgubljenega) moža. 

»Mehka, razumevajoča, odpuščajoča in noro vdana,« je bila Kalezićeva kot Peerova mama Aase v Ibsenovi epski pesnitvi Peer Gynt v režiji Janusza Kice. S subtilno koherenco je združila držo simpatično stroge matere, ki kara mladostniško razposajenega sina, a je že v naslednjem trenutku očarana nad sinovimi junaškimi dejanji, ki so zmes realnosti in domišljije.

Milada Kalezić je s številnimi odlično odigranimi vlogami ena od najpomembnejših nosilk repertoarja mariborske Drame in slovenske gledališke ustvarjalnosti.

Povezave:

- Milada Kalezić na spletnem repertoarju slovenskega gledališča                                - Milada Kalezić na Geslu

Glazerjeva listina, Milada Kalezić

Goran Ferčec, Maja Borin, 6. 2. 2015
Odpor do diagnoze – primer Hedda Gabler
Andraž Golc, Maja Borin, 30. 5. 2012
Paradoks o gledalcu