To je festival, ki v svoj program uvršča najboljše slovenske lutkovne predstave preteklih dveh sezon, tokrat po izboru selektorja mag. Uroša Trefalta, ki je po ogledu 45 prijavljenih predstav v svoji obrazložitvi med drugim zapisal:
»/.../Ambientalnost postaja v slovenskem lutkarstvu vse bolj prisotna in prav je, da se klasična baročna meja med gledalcem in predstavo briše. Ne gre zgolj za formalno inovacijo, temveč za poudarjanje tega, kar je za lutke še posebej značilno – njihove neposrednosti, znakovnosti in celo angažiranosti. Če primerjam slovensko lutkovno umetnost pred desetletjem in pol in danes, lahko zapišem, da je to odraslo in postalo integralen in upoštevan del slovenske umetnosti. To dokazujejo številni mladi ustvarjalci, ki so se izobraževali v tujini ali pa študentje ljubljanske akademije za gledališče, ki so doumeli alternativnost lutkovnega gledališča, animacije in njegovih interpretativnih možnosti. Precej časa je namreč trajalo, da je slovensko lutkarstvo dokazalo, da so njegove izrazne možnosti drugačne, posebne in edinstvene. Danes lahko vidimo uporabo najrazličnejših gledaliških tehnik. V veliki meri gre za prerod senčnega gledališča (kot sredstva za uprizarjanje epskih zgodb, reminiscenc ali abstraktnih slik), video projekcij (kot del modernih multimedijskih trendov), ponovno se uveljavljajo javajke in ustvarjalce vse bolj navdušuje preprosta igra s predmetom. Uporaba najrazličnejših lutkovnih tehnik dokazuje pravo dojemanje lutkovne umetnosti in spoznanje njene izrazne neizčrpnosti. Moj izbor predstav za 7. lutkovni bienale temelji na njihovi celovitosti. Izbral sem tiste predstave, ki izpolnjujejo celovitost lutkovne predstave v vseh uprizoritvenih segmentih. Prav to je tisto, kar sem pri ogledu predstav najbolj občudoval in cenil, in to, kar predstave naredi resnično lutkovne. «
Festival predstavlja jagodni izbor slovenskega lutkovnega gledališča, možnost primerjave, strokovne izmenjave in druženja.
Gre za osrednji nacionalni festival, ki si zadaja nalogo predstavitve slovenskega lutkovnega ustvarjanja širši domači in mednarodni strokovni javnosti (selektorjem, organizatorjem in direktorjem tujih festivalov in gledališč, kritikom in drugi zainteresirani javnosti), izmenjave znanj in izkušenj, prikaza najzanimivejših vsebin in nagrajevanju najboljših stvaritev. Je praznik lutkovne umetnosti in promocija le-te. V sklopu festivala bomo izvedli simpozij z naslovom Obstaja lutkovno besedilo?, predstavitev delovanja slovenske UNIMA in pogovore o predstavah, pripravili razstavi ter predavanje g. Zlatka Boureka, mednarodno priznanega scenografa, enega od ustanoviteljev Zagrebške šole risanega filma in avtorja likovnih podob. Festival bo prav tako organiziral showcase, namenjen mednarodni strokovni javnosti.
Tekmovalni program bo ocenjevala mednarodna strokovna žirija v sestavi:
- Zlatko Bourek, akademik Hrvaške akademije znanosti in umetnosti, likovnik, scenograf, kostumograf in lutkovni režiser
- Barbara Bulatovič, vsestranska lutkovna ustvarjalka, režiserka, animatorka in scenografka
- Matjaž Pograjc, gledališki in lutkovni režiser ter koreograf
Festivalski program po dnevih bo kmalu objavljen na spletnih straneh Lutkovnega gledališča Maribor (http://www.lg-mb.si/) in Ustanove lutkovnih ustvarjalcev Slovenije (http://www.ulu.si/).
Tekmovalni in spremljevalni program po selektorjevem izboru z njegovo strnjeno opombo:
Tekmovalni program
1. Isaac B. Singer Ko je Šlemil šel v Varšavo, r. Jelena Sitar Cvetko (Lutkovno gledališče Maribor)
Najbolj celovita in domiselna predstava.
2. Janček ježek, r. Margrit Gysin (Lutkovno gledališče Maribor)
Celovita predstava, primer enkratne igre.
3. Matija Solce - Franz Kafka Proces ali žalostna zgodba Josefa K., r. Matija Solce (Lutkovno gledališče Maribor)
Celovita in natančno domišljena predstava.
4. Saša Eržen Ti loviš!, r. Silvan Omerzu (Lutkovno gledališče Ljubljana)
Celovita, inteligentna in estetska predstava.
5. Ti in jaz (Gledališče AEIOU)
Celovita predstava, ki maksimalno upošteva gledalca.
6. Duda Paiva Bestiaires, r. Duda Paiva (Lutkovno gledališče Ljubljana)
Celovita in atraktivna predstava.
7. Martina Maurič Lazar, Gregor Lorenci Laila (Lutkovno gledališče Ljubljana)
Celovita, najbolj vizualno smiselna predstava.
8. Srečko Kosovel Močeradek gre čez cesto, r. Matija Solce (Lutkovno gledališče Ljubljana)
Celovita, najbolj doživljajska predstava.
9. Nebojša Pop Tasić Salto mortale, r. Silvan Omerzu (Lutkovno gledališče Maribor)
Celovita, vsebinsko najbolj močna predstava.
10. Vidkova srajčica, r. Irena Rajh Kunaver, Jelena Sitar (Frufru)
Celovita, likovno najbolj prisrčna predstava.
11. Jaz, legenda, r. Zoran Petrovič (Moment)
Celovita, najbolj svojevrstna in minimalistična predstava.
Spremljevalni program
1. Mož, ki je sadil drevesa, r. Nika Bezeljak (Lutkovno gledališče Maribor)
Najbolj osebno izpovedna, intimna predstava.
2. Luknja, r. Matija Solce (Lutkovno gledališče Ljubljana)
Najbolj absurdno hrupna predstava.
3. Kocke, r. Nika Bezeljak (Lutkovno gledališče Maribor)
Predstava, najbližja otrokom.
LGMB, 19. 6. 2013
7. Bienale lutkovnih ustvarjalcev Slovenije v Lutkovnem gledališču Maribor
:
:
Bienale lutkovnih ustvarjalcev
Povezani dogodki
LGMB,
1. 10. 2013
Nagrada za režijo predstavi Proces ali Žalostna zgodba Josefa K.
LGMB,
24. 12. 2011
Vse dobro voščimo
LGMB,
24. 12. 2013
Voščilo Lutkovnega gledališča Maribor