Moby Dick je lutkovno glasbeni spektakel za mlade mednarodno priznane norveške režiserke Yngvild Aspeli, ki jo je navdahnila brezčasna klasika ameriškega pisatelja Hermana Melvillea iz leta 1851. Vnemirljiva zgodba o lovu na velikanskega belega kita je eno največjih del svetovne literature. Je zgodba o mornarju, ki vodi vojno proti bitju, tako velikemu, nevarnemu in neznanemu, kot je morje samo. Kdo bo zmagal? Človek ali narava?
Pustolovska pripoved o neusmiljenih lovcih na slovečega belega kita obravnava boj med človekom in naravo, razmerja med živim in neživim, med sinergijo ali razhajanjem antropomorfnega in zoomorfnega. Zgodba o kitolovski odpravi je hkrati tudi zgodba o obsesiji, blaznosti in maščevanju. Je pripoved, ki se bere kot preroška karta, ki pljuje prek človekovih dejanj do ključnih vprašanj o etiki in morali. Melvillov jezik in slog ustvarjalci prenašajo v vizualno zanimivo uprizoritev, v kateri sedem igralcev, med njimi slovenska igralca Maja Kunšič in Primož Ekart, s petdesetimi lutkami oblikuje mistične animirane forme, ki nas popeljejo na valove silovitih podob enega največjih literarnih simbolov – belega kita. Spektakularna odrska adaptacija z glasbo priznanega norveškega tria MoE ni le pustolovščina, temveč tudi brezčasna raziskava o značaju, veri in naravi dojemanja, ki popestrena z odrešujočim humorjem, predstavlja dobrodošlo noviteto repertoarju slovenskega gledališča za mladino.
Scenografka Elisabeth Holager Lund, oblikovalca svetlobe Xavier Lescat in Vincent Loubière ter video oblikovalec David Lejard-Ruffet okoli igralcev in lutk ustvarjajo prostor zunaj časa, ki daje vtis, da se zgodba sestavlja iz peska, razbitin in kosti na dnu morja: razgrajena ladja, sence, ki se pojavljajo in izginjajo, žice in vrvi, ki jim je treba slediti, da bi se lahko izgubili v miselnem zemljevidu in se znašli v osrčju norosti kapitana Ahaba. Harmonični spoj del teh štirih svetovno priznanih ustvarjalcev ustvari perspektivo, ki gledalce popelje v samo osrčje morske globine.
Pevka in basistka Guro Skumsnes Moe, stalna sodelavka skupine Plexus Polaire, tolkalistka Ane Marthe Sorlien Holen in kitarist ter multiinstrumentalist Håvard Skaset na prosceniju, ki spominja na potopljeno razbitino, spremljajo odrsko dogajanje z živo glasbo, ki uprizoritvi omogoča, da čustveno paleto zgodbe raje kot s preobiljem besed, vpelje prek glasbene dimenzije. Ob njih za zvočno atmosfero skrbi tudi spektakularni orkester godal, pihal, tolkal in oktabasa, ki je skoraj dvakrat večji od kontrabasa, visok skoraj 3,8 metra in proizvaja zvoke, ki so zunaj dosega človeškega ušesa.
Predstava je na Klassekampenovi lestvici najboljših predstav na Norveškem leta 2020 zasedla prvo mesto, kritik Amud Grimstad pa je ob tem zapisal: »Svetloba, video projekcije, glasba, pesmi, spektakularna in zapletena scenografija, petdeset realističnih lutk ter izjemno spretna igra in lutkarstvo se združijo v izvrstno, vizualno, močno in neverjetno lepo gledališko izkušnjo.
Spektakel, ki ga francoski kritiški blog Theatr’elle opisuje kot “vihar posebnih učinkov, ki ustvari izjemno tehnično, mojstrsko in spektakularno lepo sliko”, je namenjen tako mladinski kot odrasli publiki.Uprizoritev Moby Dick je nastala v koprodukciji francoske gledališke skupine Plexus Polaire z dvajsetimi evropskimi producenti, med katerimi je tudi Lutkovno gledališče Ljubljana.