Drago Ivanuša, 13. 3. 2021

Zapisi iz brloga: Drago Ivanuša

Med zaprtjem gledališč zaradi ukrepov za zajezitev koronavirusa je gledališkim ustvarjalcem odvzet stik z gledalci. Odgovor na vprašanje, kdaj bodo igralci lahko spet stopili pred publiko, ostaja neznanka. Kakšen je ta čas za gledališke ustvarjalce? – Drago Ivanuša: "Gledališče je povezano s tistim, ki gleda, in skozenj gleda samo sebe."
:
:

Drago Ivanuša / Foto: osebni arhiv

Seveda je čas gledališča brez gledalcev zoprn, to je več kot jasno. Zdaj se predstave, kolikor se lahko, gledajo digitalno, na daljavo.

A vsak, ki je resnični ustvarjalec in vsaj malo raziskovalec, je lahko v tej situaciji tudi vsaj malo zadovoljen. Pod pogojem, da je začasno. Tako situacijo namreč bi težko uprizoril še v tako dobrih produkcijskih razmerah. Ponavljam, da le začasno.
To primerjam s trenutkom, ko astronavt na Mednarodni vesoljski postaji pri izhodu iz plovila, privezan le z zaščitnim kablom, tega za trenutek odklopi in prosto zalebdi v vesolju.

Vsa njegova fizična povezanost s človeštvom se prekine in on ali ona postane prosto, vsemirsko telo. Le mislimo si lahko, kakšen občutek te prevzame, ko gledaš domači modri planet pod sabo, okoli pa črnina in zvezde. Osvoboditev? Četudi le za trenutek.

Gledališče je povezano s tistim, ki gleda, in skozenj gleda samo sebe. Morda je zdaj trenutek, da prosto zalebdi in se ugleda drugače. A le začasno.

Drago Ivanuša, skladatelj

Koronavirus, Drago Ivanuša

V času ukrepov za zajezitev novega koronavirusa v rubriki »Zapisi iz brloga« sprašujemo igralce in druge gledališke ustvarjalce, kakšen je to čas, v katerem živimo in kako doživljajo prekinitev stika z gledalci. Navdih za ime rubrike, v kateri objavljamo replike gledališčnikov, smo na portalu SiGledal dobili pri igralki Janji Majzelj, ki se je prva odzvala na naše vabilo in nam poslala svoj zapis.

Drago Ivanuša, 27. 4. 2018
Drago Ivanuša bere sodobno slovensko dramo