Spletni portal slovenskega gledališča SiGledal smo 8. februarja 2007 ustanovili Gregor in Tamara Matevc ter Samo M. Strelec.

Iskrena hvala Ministrstvu za kulturo RS, ki je v obdobju 2010 - 2024 sofinanciralo SiGledal. Zahvaljujemo se tudi vsem sodelavcem, partnerjem in uporabnikom, ki so ga soustvarjali.

Upamo, da boste obiskovalci slovenskega gledališkega portala lahko SiGledal čim prej znova uporabljali tako kot minulih osemnajst let.

Želimo vam vse dobro,

Samo, Tamara in Gregor

LGL, 22. 3. 2021

Začetek kampanje #odprimogledališča

V Lutkovnem gledališču Ljubljana so praznovanje svetovnega dne lutk obeležili 21. marca s posebno akcijo – v vitrinah na pročelju stavbe so raz-stavili nekaj krajših prizorov predstave Nevidna v režiji Primoža Ekarta, ki bi morala biti premierno uprizorjena v začetku letošnjega leta.
Foto: Matej Povše
Foto: Matej Povše
Foto: Matej Povše
Foto: Matej Povše

Poetična drama za odrasle, ki se skozi intimno zgodbo ter občutljivostjo trenutkov iztekajočega se človeškega življenja dotakne aktualne teme – diskriminacije starejših v naši družbi, je v tunelu gledališča nastajala dva meseca. Proces se je zaključil, predstava pa čaka na odprtje gledališč, kot še številne zaključene produkcije drugih slovenskih gledališčih.

Na to, kako bistven je za predstavo in igralce neposreden stik z gledalci, so opozorili tudi ustvarjalci predstave v kratkem videu, ki je nastal ob procesu ustvarjanja. Film je bil del dogodka, s katerim Lutkovno gledališče Ljubljana v sodelovanju z drugimi slovenskimi gledališči napoveduje začetek kampanje #odprimogledališča.

Odločevalske akterje pozivajo h konstruktivnemu dialogu pri iskanju ustreznih možnosti za vnovično odpiranje gledališč, ki so se zaprla natanko pred letom dni (s krajšimi intervali odprtja v poletnih mesecih) in niso navedena na vladnem semaforju sproščanja ukrepov. V tem času so gledališča nenehno iskala različne inovativne načine, kako ohraniti stik z našimi gledalci. Skupaj z njimi zdaj ugotavljajo, da je čas, da bi se začeli pogovarjati o postopnem odpiranju gledališč, saj težko pristajajo na to, da postaja edini prostor izraza uprizoritvene umetnosti virtualni svet spleta, da edino gledalčevo perspektivo določa pogled skozi kamero in da se vrednost stvaritev presoja skozi število klikov in všečkov. Prvobitna esenca gledališča je prav ohranjanje živega in neposrednega stika z gledalci, na kar v letošnji poslanici opozarja tudi generalna direktorica Unesca Audrey Azoulay.

Koronavirus, LGL