STA, SLG Celje, 26. 9. 2011

Večerovo nagrado za igralske dosežke je prejel Renato Jenček

Dolgoletni član igralskega ansambla Slovenskega ljudskega gledališča (SLG) Celje Renato Jenček je drugi prejemnik Večerove nagrade za najboljše igralske dosežke v minuli sezoni. Jenčku so nagrado izročili v petek zvečer, po premieri drame Utva Antona Pavloviča Čehova v režiji Janeza Pipana, ki je uvedla novo gledališko sezono v celjskem SLG.
:
:

Renato Jenček / foto Arhiv SLG Celje

Strokovno žirijo je Jenček prepričal z vlogami Willyja Lomana v Smrti trgovskega potnika v režiji Janeza Pipana, za katero je prejel tudi Severjevo nagrado, z vlogo Kreona v Sofoklejevi Antigoni v režiji Anđelke Nikolić in vlogo Georgea Browna v igri Knapi slikarji v režiji Sama M. Strelca.

Utemeljitev
Kritika mu je bila naklonjena. Žirije ga niso spregledale. Soigralci so bili navdušeni nad njegovo kreacijo. Režiserji so ga spoštovali. Gledalci so mu burno ploskali. Za vlogo Willyja Lomana v igri Smrt trgovskega potnika je dobil Severjevo nagrado. Renato Jenček je zaradi omenjenih dejstev silno pomembno in cenjeno igralsko ime celjskega gledališča. Njegova igra je v zenitu in žirija, ki ga je predlagala za letošnjo Večerovo nagrado, je prepričana, da Jenček še zdaleč ni rekel zadnje besede. Njegova igralska vrhunskost je že tako močno zapisana v gledališko zgodovino, da njegovega imena ne bo mogoče izbrisati. Rasel je počasi, očaral je v momentu. Le redkim slovenskim igralcem se to zgodi.

Ko smo gledali njegovega Willyja Lomana – propadajočo, zafrustrirano in zavrženo trgovsko figuro – smo bili fascinirani nad izraznostjo, mimiko, zasanjanostjo, smehom in govorico. Fascinirani zato, ker je Jenček trgovskega potnika ustvaril ne le z mehkobo, marveč tudi s surovostjo, bojazljivostjo in genialnim občutkom za suspenz. Njegova igra je v Millerjevi drami navduševala tudi zavoljo preobrazbe. Že dolgo nismo videli igralca, ki bi na tako preprost in nonšalanten način polzel iz enega v drugo čustveno razpoloženje. Njegov Loman je posebne vrste zapeljivec: zapeljuje besedilo, soigralca in gledalca.

Renato Jenček je izvrstno igral tudi Kreona v Sofoklovi Antigoni. Kreonovo hladnost in nečimrnost je prikazal kot vsakdanjo lastnost in ne kot golo in preprosto posnemanje. In vloga Georgea Browna v Knapih slikarjih je bila prav tako izjemna. Zajedljivost in humornost sta bili njegovo glavno orožje. Obe vlogi – četudi ne glavni – je Jenček igral odgovorno, vzneseno in natančno.

Večerova nagrada gre v prave roke. Renato Jenček je nedvomno odličen igralec. Žirija mu čestita za dosežke v minuli gledališki sezoni – ne bo odveč tudi poklon pred njim, kajti v Celje prav zavoljo njegove iskrene in talentirane igre prihaja vedno več ljudi, igralskih kolegov, režiserjev in gledaliških kritikov.

Žirijo za Večerovo nagrado za najboljše igralske dosežke v sezoni 2010/11 so sestavljali predsednik žirije, kritik Zdenko Kodrič, ter članici, dramska igralka Maja Šugman in dramaturginja Alja Predan.

Večerovo nagrado za najboljše igralske dosežke v pretekli sezoni SLG so lani podelili prvič. Prejela jo je igralka Pia Zemljič.

Renato Jenček, Večerova nagrada