Predstavili bodo večer poljskega koreografa Macieja Kuźmińskega, katerega deli Razlika in Ponavljanje je navdahnil Gilles Deleuze, in ki premoreta presunljivo lepo scenografijo in svetlobo ter fizično zahtevnost, ki spominja na dela Anne Terese de Keersmaeker.
Razlika ponuja intimni vpogled v imaginarni svet posameznika, ki na novo opredeljuje samega sebe. »Identiteta se niti ne začne niti ne konča,« glas v predstavi citira Deleuza, medtem ko Kuźmiński išče svoj neodvisen umetniški in gibalni slog. Scenografija in oblikovanje svetlobe, delo vizualnega umetnika Michała Mackiewicza, sta v tej plesni monodrami osupljivo lepa.
Ponavljanje je vizualni esej o prehodih identitete in se sprašuje o srži ponavljanja. Delo s ponavljajočimi se temami, ki sestavljajo kompleksno zgradbo, zastavlja vprašanje, ali je ponavljanje sploh mogoče. Kot v Personi Ingmarja Bergmana se tudi tudi razlike in podobnosti med ženskama zabrisujejo in so kasneje razvidne zgolj v podrobnostih. Delo Kuźmińskega pa ima še eno plast: iskanje lastne koreografske identitete, ki jo raziskuje skozi optiko primerjav in recikliranja. Zapleteni koreografski »notni zapis« Ponavljanja od izvajalcev zahteva skoraj nemogočo raven koncentracije, kakršna nam je poznana iz del Anne Terese de Keersmaeker. »Mišljenje je igra razlik in ponavljanja,« kot pravi Deleuz.
Poljski koroegraf in plesalec Maciej Kuźmiński je l. 2007 z odliko diplomiral iz sodobnega plesa in l. 2012 na Trinity Laban opravil tudi magisterij iz koreografije. Nastopal je za Nigela Charnocka in Clod Ensemble (Velika Britanija), Liz King in Rose Breuss (Avstrija), Witolda Jurewicza in Paulino Wycichowsko (Poljska) ter kot solist tudi s Poljskim plesnim gledališčem. Koreografiral je za skupine Mumuki Company (Berlin), Shoreditch Youth Dance (London), Poljsko plesno gledališčee (Poznań) in festival New X-ing (London).
Med Maciejevimi lastnimi neodvisnimi koreografskimi deli so Repeat after me (2013) ter Room 40 in Engage (2012). Njegova dela so bila prikazana v Londonu, Beogradu, Hannovru, Krakovu, Varšavi in Budimpešti. Je prejemnik štipendije za ustvarjalnost poljskega ministrstva za kulturo ter prejemnik nagrade občinstva na Polj skem plesnem festivalu 2014 za predstavo Room 40. Maciej obenem poučuje na Narodni akademiji za gledališče v Krakovu in na Inštitutu za sodobni ples v Beogradu.