Razlika in Ponavljanje (Difference and Repetition) sestavljata dvojni plesni večer (double bill) dveh radikalno različnih, a dopolnjujočih se del, ki ju je navdahnilo istoimensko temeljno filozofsko delo Gillesa Deleuza.
Razlika ponuja intimni vpogled v imaginarni svet posameznika, ki na novo opredeljuje samega sebe. »Identiteta se niti ne začne niti ne konča,« glas v predstavi citira Deleuza, medtem ko Kuźmiński išče svoj neodvisen umetniški in gibalni slog. Scenografija in oblikovanje svetlobe, delo vizualnega umetnika Michała Mackiewicza, sta v tej plesni monodrami osupljivo lepa.
Ponavljanje je vizualni esej o prehodih identitete in se sprašuje o srži ponavljanja. Delo s ponavljajočimi se temami, ki sestavljajo kompleksno zgradbo, zastavlja vprašanje, ali je ponavljanje sploh mogoče. Kot v Personi Ingmarja Bergmana se tudi tudi razlike in podobnosti med ženskama zabrisujejo in so kasneje razvidne zgolj v podrobnostih.
Delo Kuźmińskega pa ima še eno plast: iskanje lastne koreografske identitete, ki jo raziskuje skozi optiko primerjav in recikliranja. Zapleteni koreografski »notni zapis« »Ponavljanja« od izvajalcev zahteva skoraj nemogočo raven koncentracije, kakršna nam je poznana iz del Anne Terese de Keersmaeker. »Mišljenje je igra razlik in ponavljanja,« pravi Deleuze.
Poljski koroegraf in plesalec Maciej Kuźmiński je l. 2007 z odliko diplomiral iz sodobnega plesa in l. 2012 na Trinity Laban opravil tudi magisterij iz koreografije. Nastopal je za Nigela Charnocka in Clod Ensemble (Velika Britanija), Liz King in Rose Breuss (Avstrija), Witolda Jurewicza in Paulino Wycichowsko (Poljska) ter kot solist tudi s Poljskim plesnim gledališčem. Koreografiral je za skupine Mumuki Company (Berlin), Shoreditch Youth Dance (London), Poljsko plesno gledališčee (Poznań) in festival New X-ing (London). Med Maciejevimi lastnimi neodvisnimi koreografskimi deli so Razlika in ponavljanje (Difference and Repetition, 2014), Maciej Kuźmiński in Repeat after me (2013) ter Room 40 in Engage (2012). Njegova dela so bila prikazana v Londonu, Beogradu, Hannovru, Krakovu, Varšavi in Budimpešti. Je prejemnik štipendije za ustvarjalnost poljskega ministrstva za kulturo ter prejemnik nagrade občinstva na Poljskem plesnem festivalu 2014 za predstavo Room 40. Maciej obenem poučuje na Narodni akademiji za gledališče v Krakovu in na Inštitutu za sodobni ples v Beogradu.
***
Razlika / Difference
Koreografija in izvedba: Maciej Kuźmiński
Dramaturgija in besedila: Adam Hypki, z uporabo izvlečkov iz dela Razlika in ponavljanje Gillesa Deleuza
Scenografija in oblikovanje svetobe: Michał Mackiewicz
Kostumografija: Justyna Jakubczyk-Lassota, Emil Wysocki
Koreografski asistent: Tomasz Pomersbach
Glasba: Matthew Bourne "Montauk Variations", Jacob Kirkegaard "4 Rooms"
Produkcija: Cukier Puder Foundation
Ponavljanje / Repetition
Koreografija: Maciej Kuźmiński
Performerki: Daniela Komędera in Agnieszka Bednarz
Dramaturgija in besedila: Adam Hypki z izvlečki iz dela Razlika in ponavljanje Gillesa Deleuza
Oblikovanje svetlobe: Michał Mackiewicz
Kostumografija: Justyna Jakubczyk-Lassota, Emil Wysocki
Koreografski asistent: Tomasz Pomersbach
Glasba: Antonio Vivaldi, Štirje letni časi v izvedbi ansambla Academia Bizantina
Produkcija: Cukier Puder Foundation