STA, 21. 5. 2015

V SNG Nova Gorica komedija na temo neumnosti

Na odru novogoriškega gledališča bodo drevi ob 20. uri premierno uprizorili filozofsko komedijo priznanega argentinskega avtorja Rafaela Spregelburda z naslovom Neumnost. Predstavo, ki prek petih prepletenih zgodb preizprašuje neumnosti človekovih dejanj, povezanih z denarjem, je režirala Ivana Djilas.
:
:
Foto: Atelje Pavšič Zavadlav / Arhiv SNG Nova Gorica
Foto: Atelje Pavšič Zavadlav / Arhiv SNG Nova Gorica
Foto: Atelje Pavšič Zavadlav / Arhiv SNG Nova Gorica
Foto: Atelje Pavšič Zavadlav / Arhiv SNG Nova Gorica
Foto: Atelje Pavšič Zavadlav / Arhiv SNG Nova Gorica
Foto: Atelje Pavšič Zavadlav / Arhiv SNG Nova Gorica

Dogajanje predstave je postavljeno v Las Vegas, mesto kaosa in denarja, v obcestni motel s povsem enakimi sobami, ki se razlikujejo le po razgledu z okna.

Gledalec lahko spremlja pet ljudi, prepletenih v različne zgodbe. Pet igralcev igra 23 vlog v petih različnih zgodbah: o petih hazarderjih, ki poskušajo razvozlati pravilo rulete; o treh policistih, od katerih sta dva ljubimca; o matematiku, njegovi drugi ženi in sinu; o narcisoidnem igralcu in njegovi invalidni sestri ter o dveh čudaških preprodajalcih umetnin, ki poskušata zbledelo sliko prodati za več milijonov dolarjev.

Vezni element, ki ponazarja povezanost vseh zgodb in oseb v komediji, je teorija kaosa oziroma Lorenzova enačba. Zgodbe se na koncu ne združijo v eno, ampak ostanejo nedokončane in nerazjasnjene kot kaos. A v navideznem kaosu se skriva povezanost vsega z vsakim, vsakega z vsem in čaka na dokončno razrešitev oziroma konec sveta, ki ga prav tako predvideva enačba, piše na spletni strani novogoriškega gledališča.

V predstavi igrajo Marjuta Slamič, Ana Facchini, Miha Nemec, Andrej Zalesjak in Kristijan Guček. Dramaturginja je Ana Kržišnik Blažica, scenografinja Ajda Vogelnik, kostumografinja Maja Mirković, avtor glasbe je Boštjan Gombač, videa pa Vesna Krebs.

Neumnost je živahna, a družbeno kritična komedija, četrti del Heptologije Hieronimusa Boscha, cikla sedmih dram, katerih naslovi so aluzije na sedem smrtnih grehov. Rafael Spregelburd (1970) je tako spisal delo, ki je aktualno še danes, so prepričani v gledališču.