Umetnica obenem prevprašuje družbene standarde (ne)sprejetnosti ženske, ki ne rodi. Predstava tako odpira vprašanja, s katerimi se prej ali slej sooči vsaka ženska, mati, vzgojiteljica plesalka, pedagoginja - kaj pomeni nositi oziroma ne nositi lastnega otroka oziroma kaj pomeni biti ujet v neskončni tok vzgajanja "drugih otrok," je pojasnila Andreja Kopač.
Predstavo oblikuje plesni duet, ki ga izvajata avtorica Vita Osojnik v soavtorstvu s Kajo Lorenci in povezuje plesalki, koreografinji in pedagoginji v izkušnji lastne dejavnosti, s tem da ima Kaja Lorenci že za sabo izkušnjo materinstva.
Plesna predstava je tudi intimna študija potlačenih čustev, kar sporoča tudi naslov, ki nagovarja slehernika v njegovi oziroma njeni poti, odločitev za katero za tem "nosi kakor križ", je zapisala dramaturginja.
"Telo čuti potrebo, glava ne. Sem večna opazovalka, opazovalka drugih pri rekreaciji in prokreaciji. Mogoče mi niso všeč transformacije, mogoče je (moje) poslanstvo drugje. Nimam potrebe biti nositeljica, čeprav nosim. Nimam potrebe nositi, čeprav to počnem. Ko pride obdobje totalnega nesmisla, dvignem in nosim. Vse moje otroke. Je nošenje zgolj substitut za pomanjkljivo občutenje biološke danosti? Sem ženska, sem človek, sem jaz ... Moje telo, moje misli, moj glas. Naga sem prišla in nisem (te) srečala," je o predstavi zapisala Vita Osojnik.
Atmosfero predstave gradijo še avtorska glasba Maje Osojnik, video Aljoše Korenčana, oblikovanje svetlobe Aljaža Zaletela in kostumografija Tine Pavlin. Ti elementi so del atmosfere, "v kateri se ves čas znajdevamo v nekem drugem času, ki pronica po koščkih, ki prihajajo kakor sence preteklosti, ki pa v bistvu zaznamujejo našo prihodnost," je še zapisala Andreja Kopač.
Predstava je nastala v produkciji PTL in koprodukciji Kulturnega društva Qulenium.
Vita Osojnik (1976) je po gimnaziji ter Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani plesno izobraževanje nadaljevala v Plesnem centru Ljubljana in leta 2002 opravila avdicijo na salzburški akademiji SEAD. Študij je sklenila leta 2005 z diplomo iz baleta, sodobnega plesa in koreografije. Deluje kot plesalka, koreografinja in plesna pedagoginja. V zadnjih letih se najbolj posveča režiji, koreografiji in performativnim praksam uličnega gledališča.