STA, 6. 5. 2023

V CD plesna predstava Jana Martensa z 17-članskim baletnim ansamblom

V Cankarjevem domu kot zaključno predstavo v sklopu gledališko-sodobnoplesnega abonmaja Veličastni drevi v Gallusovi dvorani napovedujejo delo koreografa Jana Martensa z naslovom vsak poskus se bo končal z zdrobljenimi telesi in zlomljenimi kostmi. Delo oplaja umetnikovo prepričanje, da se vsako telo sporazumeva ter da ima vsako telo kaj povedati.
:
:
Foto: Phile Deprez
Foto: Phile Deprez
Foto: Phile Deprez
Foto: Phile Deprez
Foto: Phile Deprez

Predstavo o moči izvaja neznačilni 17-članski baletni ansambel edinstvenih osebnosti. Heterogena skupina plesalcev obsega več generacij, najmlajši šteje 15, najstarejši pa 68 let, med njimi pa obstajajo znatne razlike glede izkušenj in tehnične izobrazbe. V novi stvaritvi iščejo svoj glas znotraj plesa in eden za drugim zavzemajo svoj prostor pod žarometi, ne da bi ob tem odrinili preostale. "Horizontalna vaja v medsebojnem omogočanju potrebnega prostora, ob hkratnem deljenju odrske pozornosti z drugim," so o predstavi, ki je nastala v produkciji GRIP in v sodelovanju z Dance On Ensemble, zapisali v Cankarjevem domu (CD).

Uprizoritev vsak poskus se bo končal z zdrobljenimi telesi in zlomljenimi kostmi je "razkošna predstava, ki se ne boji padca v ekstatičnost". Skupina v predstavi odmisli vse družbene dogme za prepoznavanje in sprejemanje različnih identitet. Njihov gib podpira glasbena kulisa, sestavljena iz neznačilnih protestnih pesmi različnih obdobij, od Henryka Goreckega do Maxa Roacha in Abbey Lincoln do Kae Tempest, so zapisali v CD.

Pri zasnovi dela se je Martens navdihoval pri globalnem valu protestov, od demonstracij gibanja življenja temnopoltih štejejo (Black Lives Matter), gibanja rumenih jopičev oziroma gilets jaunes do mladih podnebnih aktivistov ter demonstracij žensk v ZDA in Čilu.

Belgijski koreograf Jan Martens, rojen leta 1984, je obiskoval plesno akademijo Fontys Dance Academy v Tilburgu in leta 2006 iz plesa diplomiral na kraljevem konservatoriju Artesis v Antwerpnu. Od 2010 se posveča lastnemu koreografskemu delu, ki ga vedno bolj prodorno predstavlja pred domačim in mednarodnim občinstvom.

Od leta 2011 se ukvarja z umetniško raziskavo medosebnih razmerij in človekovega odnosa do življenjske danosti. Njegov raznovrstni opus med drugimi zajema: duet (Sweat Baby Sweat, 2011), sole (Ode To the Attempt & lostmovements, 2014 & 2018), prva srečanja neznancev (The common people, 2016), skupinska dela, zaznamovana z vživetjem in zanosom (The dog days are over, za osem plesalcev & Rule of Three, 2014 & 2017) ter delo za mlade, ki obravnava vprašanja, kot sta različnost in enakost spolov (Passing the Bechdel Test, 2018).

CD, Jan Martens