Uprizoritev se osredotoča na povešenosti tega romana, na odklone od realnega, nepričakovane proporce, barve, predmete, ki se ne obnašajo kot predmeti, ki so več kot mrtvi objekti, in na živali, ki so več kot neme spremljevalke ljudi, so dodali.
Vian je bil sicer del pariškega eksistencialističnega kroga, ki sta ga vodila Jean-Paul Sartre in njegova življenjska sopotnica Simone de Beauvoir. Bil je predstavnik tako imenovanega toplega toka francoskega eksistencialističnega gibanja.
Njegov roman Pena dni prinaša od realizma ukrivljeno zgodbo, izkrivljeni Pariz, ki je izrazito avtorjeva subjektivna interpretacija. Vianov Pariz je iluzija idealne mladosti in mesto za mlade ljudi, ki ga obvladujeta jazz in filozofija.
"Vianov Pariz je humoren, nepričakovan, nepredvidljiv, očarljiv, pretkan s simboli in asociacijami, vendar za tem radoživim veseljem življenje skriva svoj resni, celo tragični obraz: bolezen, odvisnost, pomanjkanje denarja, obup in samomor. Vian piše o svojem času skozi specifični, vianovsko povešeni pogled," so še zapisali v APT.
Nastopili bodo Primož Pirnat, Nika Rozman, Timotej Novaković, Miranda Trnjanin in Mario Dragojević. Dramatizacija je delo Eve Mahkovic in dramaturgija Sandija Jesenika. Scenografijo je prispeval Niko Novak, kostumografijo Bjanka Adžić Ursulov in glasbo Uroš Bon.
Gre za prvo premiero v letošnji sezoni, ki so jo v APT poimenovali z geslom Povešeni pogled.
Boris Vian se je rodil leta 1920 in umrl leta 1959. Po izobrazbi je bil inženir, a se je že kmalu začel ukvarjati z glasbo in pisanjem. Pisal je šansone, novele, filmske scenarije, gledališke igre in prevajal ameriške avtorje. Vse romane je napisal med letoma 1946 in 1952. Njegov roman Pena dni je bil eno kultnih besedil generacije '68. Z Jesenjo v Pekingu, Peno dni, Srcederom (L'Arrache-coeur) in Rdečo travo je ustvaril posebno vrsto romana, katerega značilnosti so nenavaden slog, mešanica paradoksa in fantazije, absurda ter čustvenosti.