Predstava odpira vprašanje karierizma in povzpetništva najprej umetnika, pozneje pa tudi slehernega posameznika, je na novinarski konferenci povedala Žanina Mirčevska, ki je Mannov roman v prevodu Lada Kralja priredila za oder.
Protagonist je igralec Henrik Höfgen, ki v želji po uspehu prestopi prag etičnosti. Svojo dušo proda mefistu. Vprašanja, na katera si je želela Mirčevska ob liku protagonista odgovoriti, so bila, v kolikšni meri je posameznik odgovoren za družbeni kontekst, ali ima umetnik pravico ustvarjati v destruktivni družbi, ne da bi jo kritiziral, in ali se sme umakniti z besedami, da je "samo umetnik".
Režiser Miler se je ukvarjal predvsem z analizo posameznika, ujetega v svet srditih zakulisnih bojev za pozicije oziroma "stolčke". V tem boju pa marsikdo izgubi pogum, da bi se uprl, je dodal.
Prvi okvir predstave po besedah dramaturga Tomaža Toporišiča prikazuje nevaren preplet gledališča in politike, ki sta povezana s paktom, drugi pa je bolj metafizične narave ter obravnava gledališki subjekt kot živi organizem znotraj gledališke politike. Dogajanje je Mann postavil v čas nacizma, vendar pa je tema po Toporišičevem mnenju še vedno zelo aktualna.
V predstavi igrajo Dario Varga, Maša Kagao Knez k.g., Romana Šalehar, Daša Doberšek, Robert Prebil, Matija Vastl, Boris Kos, Olga Grad, Ivan Rupnik in Maruša Geymayer-Oblak. Po besedah slednje igra dobro predstavi igralca kot človeka, ki vedno išče projekcije. Igralec ne more ustvarjati sam, saj potrebuje občinstvo, režiserja, direktorja, zato je primoran nositi maske, tako kot jih je protagonist, je pojasnila Geymayer-Oblakova. Scenografija predstave je delo Branka Hojnika, kostumografija Jelene Proković, koreografija pa Maše Kagao Knez.
Klaus Mann, sin nobelovca Thomasa Manna, je model za osrednji lik Hendrika Höfgena vzel pri slovitem nemškem igralcu, režiserju in intendantu Gustafu Gründgensu, ki je bil tri leta poročen z njegovo sestro Eriko Mann. Gründgens je v času nacionalsocializma doživel bleščečo igralsko in intendantsko kariero, je pojasnila direktorica in umetniška vodja SMG Uršula Cetinski.
S premiero Mefisto se bo začel festival Prelet, v sklopu katerega bo na ogled še deset predstav: Diva Edvina Liverića, avtorski projekt Maruše Geymayer-Oblak Diva svetnica mati prasica, predstava Ivane Sajko "Rose is a rose is a rose is a rose", Oliver Twist v režiji Matjaža Pograjca, Vampir režiserja Ivice Buljana, Zločin in kazen režiserja Diega de Bree, Amado mio v režiji Ivana Peternelja, Pohujšanje v dolini Šentflorjanski v režiji Vita Tauferja, Zadnji ples Nižinskega režiserja Marka Mlačnika in Preklet naj bo izdajalec svoje domovine! Oliverja Frljića.
V sklopu festivala bodo v četrtek, 26. maja, s študenti oddelka za sociologijo ljubljanske Filozofske fakultete pripravili tudi okroglo mizo na temo pohlepa. Razpravljali bodo Marta Kos Marko, Brigita Novak Šarotar, Svetlana Slapšak, Ksenija Vidmar Horvat in Jože Vogrinc.
STA, 20. 5. 2011
S premiero Mefista v SMG začetek festivala Prelet
:
:
STA,
22. 7. 2020
Škuc tudi letos vabi na pestro dogajanje na Starem trgu
STA,
28. 1. 2021
V ljubljanski Drami prestavili za soboto napovedno premiero predstave Heinerja Müllerja Cement
STA,
8. 10. 2010
Jubilejno 45. Borštnikovo srečanje prinaša številne novosti