SiGledal, 24. 9. 2022

Premiera mednarodne koprodukcije Krize na Bitefu

Slogan letošnjega že petinšestdesetega festivala Bitef v Beogradu, ki poteka od 23. septembra do 2. oktobra, je »Mi – junaki svojega dela« in se nanaša na delavce vsega sveta.
Foto: Žiga Divjak
Foto: Žiga Divjak
Foto: Žiga Divjak
Foto: Žiga Divjak
Foto: Žiga Divjak
Foto: Žiga Divjak
Foto: Žiga Divjak

Letošnjo izdajo zaznamujejo projekti, ki se ukvarjajo z vprašanjem dela v sodobni družbi, z delavskimi pravicami, s stanjem po pandemiji, pa tudi z vprašanjem dela v sami umetniški produkciji.

Ob sedmih izbranih predstavah iz Nemčije, Mehike, Francije, Srbije in Združenega kraljestva si bo beograjsko občinstvo v tekmovalnem programu ogledalo dve uprizoritvi Slovenskega mladinskega gledališča, ki sta nastali v koprodukciji z Masko v programu Nova pošta, in sicer Solo Nine Rajić Kranjac in Krize Žige Divjaka.

Predstava Krize bo na festivalu doživela svetovno premiero, na sporedu bo 30. 9. in 1. 10. Besedilo je nastalo v sodelovanju med Žigo Divjakom in avtorsko ekipo. V predstavi igrajo Sara Dirnbek, Iztok Drabik Jug, Klemen Kovačič, Draga Potočnjak, Katarina Stegnar, Vito Weis in Gregor Zorc, besedilo bere Blaž Šef, dramaturg je Goran Injac, za likovno podobo sta poskrbela scenograf Igor Vasiljev in kostumografka Tina Pavlović, za zvok pa Blaž Gracar. Predstava je nastala v koprodukciji Nove pošte (Mladinsko in Maska), Bitefa (Beograd) in Zadruge Domino (Zagreb) kot del evropskega projekta ACT: Art, Climate, Transition, ki se ukvarja s povezovanjem umetnosti in aktivizma z ekologijo in pravičnim prehodom. Za Žigo Divjaka je to po lanskoletni premieri Vročine na graškem festivalu steirischer herbst '21 že druga mednarodna premiera v sodelovanju z Mladinskim. Slovensko občinstvo si bo predstavo lahko ogledalo od 27. oktobra dalje.

Predstava se ukvarja s potenciali in zadregami kriz – zlasti okoljske –, ki vplivajo na naša življenja. Zato so jo, kot pravi selektor festivala Bitef Ivan Medenica, zelo premišljeno izbrali za sklep letošnjega festivala, saj razširja tematski okvir glavnega programa: ne ukvarja se le s socialnimi problemi, povezanimi z delom, temveč tudi s filozofskimi. Še pomembnejši razlog pa je, da prinaša luč na koncu tunela. Ne zaustavi se namreč pri negativnih vidikih kriz, temveč pokaže, da je kriza lahko tudi spodbuda in da odpira nove perspektive.

Bitef, SMG, Krize, Žiga Divjak, SOLO

Povezani dogodki

SiGledal/Maruša Mugerli Lavrenčič, 18. 8. 2021
Velika slovenska igralca
SiGledal/Maruša Mugerli Lavrenčič, 30. 3. 2020
Teden slovenske drame na portalu SiGledal: Visoška kronika