Slovenski gledališki ustvarjalci so se na festivalu, ki je potekal med 16. in 21. majem, pomerili v mednarodni konkurenci gledališč iz Bolgarije, Romunije, Makedonije in Srbije, je sporočil režiser Iztok Tory.
Handkejeva igra Varovanec hoče biti varuh je bila v Toryjevi režiji v tedaj še Eksperimentalnem gledališču Glej uprizorjena že leta 1972. Režiser se jo je leta 2015, po skoraj 45 letih, znova lotil in s tem obeležil tudi Glejevo 45-letnico.
Varovanec hoče biti varuh je igra brez besed. Jezikovne znake zamenjajo kinezični in vizualni znaki, pomembno vlogo igrata ritem in zvok. V 12 prizorih Varuh in Varovanec, mestoma klovnsko, preigravata variacije na temo moči.
Dogajanje je postavljeno v podeželsko okolje, v katerem Varuh Varovanca uči, ga vzgaja, mu kaže, kaj in kako je treba, ga trenira in disciplinira, Varovanec pa se mu na na vse možne načine upira. Odnos nadrejenosti in podrejenosti se v vsakem prizoru posebej na novo konstruira. Odnos med Varuhom in Varovancem je jasen, vendar ni samoumeven - ni nekaj naravnega, temveč je plod delovanja odnosa človek-človek.