Bunker, 4. 4. 2011

Pomladni program v Stari mestni elektrarni – Elektro Ljubljana

Ta mesec v Stari mestni elektrarni pričakujte video performans Barbare Kukovec in Via Negativa Prvi zakon B. K., festival Exodos, performans Darje Demšar in Neže Žehelj Plod, In vino veritas dua Eclipse, Premik #1 Rdeči bes skupine Muta Imago ter Zgolj intonacija Masque Teatro.
:
:

Premik #1 Rdeči bes / foto Luigi Angelucci
Barbara Kukovec, Via Negativa: Prvi zakon B. K.
video performans
13. in 14. april ob 20.00

Toploto B.K. je potrebno vzdrževati 24 ur na dan. Njena toplota je odvisna od razlike med prejeto in oddano energijo. Prvi zakon pravi, da energije ni mogoče uničiti ali ustvariti iz nič, ampak le pretvoriti iz ene oblike v drugo. B. K. se večkrat na dan nahrani, redno umiva, transportira in je neprestano zaposlena s pretvarjanjem. Običajno B. K. deluje brez večjih zapletov in svojo temperaturo vzdržuje med 35,8 in 37,2 °C. Če se ravnovesje v sistemu prejemanja in oddajanja poruši, sta podhladitev ali pregretje za B. K. lahko usodni.

EXODOS
15. do 24. april

Sedemnajsti Exodos ponuja bogato umetniško dogajanje, osnovano na kar 30 predstavah: 10 festivalskih in 20 v sklopu festivalskega žarišča – Balkanske plesne platforme. Festivala Exodos ni potrebno posebej predstavljati, Balkanska plesna platforma pa je potujoči bienalni festival, ki letos v Ljubljani praznuje 10-letnico. V desetletju mu je uspelo doseči cilj: umestiti sodobni ples na Balkanu in njegov razvoj v širši mednarodni okvir, ob tem pa postati eden najpomembnejših dogodkov na področju sodobnega plesa v regiji ter lepa priložnost tako za strokovni razvoj prihajajočih koreografov kot za srečevanje ljubiteljev sodobnega plesa.
Balkanska plesna platforma bo potekala v sklopu 17. festivala Exodos. Predstavilo se bo 18 umetnikov iz širše balkanske regije, med njimi tudi štirje slovenski – Mateja Bučar, Snježana Premuš, Matjaž Farič in Bojan Jablanovec.

Darja Demšar, Neža Žehelj: Plod
4. in 5. maj ob 20.00

Interaktivni performans raziskuje stanje ploda v maternici, našo trenutno ustvarjalnost in vpetost v neskončni prostor vesolja. Instalacija daje občutek organskega prostora ustvarjenega z video projekcijami in postavitvijo velike maternice, v kateri lebdi človek. Zvočno raziskovanje ustvarja atmosfere, po katerih potuje tudi plesalka skozi svoja občutja in misli v odnosu do ploda.

Eclipse: In vino veritas
12. maj ob 21.00

In vino veritas preizprašuje vlogo krvodajalca in (domnevnega) pričakovanja hvaležnosti te vloge skozi perspektivo krvojemalk.
Je krvodajalec tisti močnejši, ki se prostovoljno žrtvuje za šibkejšega, zato da bi ta živel? Bo krvojemalec vsaj nazdravil krvodajalcu, bo hvaležen, bo cenil krvodajalčevo žrtev in jo bo ponotranjil? Ali pa bo dogodek prepustil pozabi in se z novimi močmi podal proti lastnim ciljem? Nepredvidljivo je. Eno pa je zagotovo: ne daruje tisti, ki pričakuje priznanje in potrditev lastnega daru. Dar je vedno brezpogojen. To je resnica.

Muta Imago: Premik #1 Rdeči bes
15. maj ob 20.00

Premik #1 Rdeči bes je prvi realiziran del večjega projekta Premik, s katerim se bodo Muta Imago ukvarjali naslednji dve leti.

M. P. Shiel je leta 1901 napisal čudovito knjigo Vijoličast oblak o zadnjem človeku na Zemlji, potem ko je velika katastrofa uničila človeštvo. Tega moža spremljamo, ko tava po praznem svetu, ki ga sestavljajo zapuščena mesta in ceste. Sredi knjige pa mož nenadoma začne uničevati vse, na kar naleti: vse ruševine, ki jih je za sabo pustilo človeštvo. Zažge vsa mesta, mimo katerih pritava. To počne zato, da bi si ponovno potrdil, da je živ in edinstven v svetu tragične samote in tišine.

S performansom želijo raziskati občutek besa, ki se pojavi, ko izgubimo vse, kar imamo. V nas namreč sveti hladna zvezda, spomin pa ni samo prijeten. In mi nismo samo žarek spominov in sanj. Smo živa bitja, ki se hočejo premikati in kričati. Barva je barva besa, sonca in krvi, znoj pa je prekrit s prahom. Duševna narava je vse. Če želimo ustvarjati svetove, moramo biti sonca. Vendar moramo biti sonca tudi, če jih želimo uničevati.

Masque Teatro: Zgolj intonacija
17. maj ob 20.00

Zgolj intonacija predstavlja dolgo raziskovanje Franza Kafke, ki jo je gledališka skupina Masque izvedla v okviru teoretične sheme Gillesa Deleuza. Zgolj intonacija opusti aparate Kafkovega aparata, vendar ohrani živalsko komponento … Čakanje, da se pojavi nevarnost. V središču zgodbe sta dve usodi: usoda naprave in usoda osebe. Še vedno obstajajo telo in gibi, zaradi katerih je oblika nezaznavna. Telo – ženska je nastajanje – skrivnost, z nedolžnostjo in natančnostjo ničesar ne skriva, celo za ceno strašnih malenkosti.

Delo Zgolj intonacija je potrebno dešifrirati. Pianist, ki ne igra, ustvarja zvoke s tem, da ne igra, muzikaličnost pa se širi po celem telesu, kolikor ne oddaja glasbe. Zgolj intonacija je zvok – telo. Oddaljimo se od melodične horizontalnosti in se bližamo harmoniji in dolgim tišinam: vertikalnost glissanda jakosti in pogostnosti, kratko zaporedje z ritmom, ki je prekinjen, kadar sproži telo – zvok, brez dodatkov in protez.

Bunker, 24. 12. 2021
Voščilo Bunker
Bunker Ljubljana, 9. 4. 2010
Kulturstik