Režiser Vinko Möderndorfer je na novinarski konferenci povedal, da se je opere Čajkovskega lotil s sodobnimi očmi. Opera, ki jo je Čajkovski napisal v drugi polovici 19. stoletja na podlagi odlomkov iz istoimenskega romana Aleksandra Puškina, kljub vsemu govori tudi o sedanjem času, predvsem na čustveni ravni, ki se skozi stoletja ni spremenila, je dodal.
"V tej operi nastopajo ljudje, ki iščejo ljubezen, a jo zgrešijo, jo izgubijo. Žal jim je, da so v določenem trenutku napačno reagirali. Ki naredijo hude napake. In tako naprej. To so vse te stvari, ki jih tudi mi danes doživljamo v svojem življenju. Vsak ima pravzaprav del teh izkušenj ali pa gre skozi te izkušnje," je še povedal režiser.
"Poskušali smo narediti čustveno čipko odnosov med liki," je še pojasnil Möderndorfer ter dodal, da so bili v aktualizacijo odnosov na nek način tudi prisiljeni zaradi kroničnega pomanjkanja finančnih sredstev ljubljanske Opere, bi se pa sam prav rad preizkusil tudi v klasični, historični uprizoritvi.
Umetniški direktor ljubljanske Opere Marko Hribernik je na novinarski konferenci povedal, da je režijo namerno zaupal prav Möderndorferju, ki "zna narediti" strast, kri in velika čustva ter dodal, da mu je to tudi uspelo.
Maestra Buribajeva, svojega dolgoletnega prijatelja in sošolca z Dunaja, je Hribernik označil za strokovnjaka tako za Čajkovskega kot tudi Evgenija Onjegina.
Buribajev, ki je v Sloveniji že dirigiral koncerte, opere pa še ne, je opero Evgenij Onjegin, ki jo bo dirigiral že četrtič, označil za harmonično mojstrovino, ki je izvrstna tako po glasbeni kot fabulativni plati. Pohvalil je tudi režiserja, pevca in druge ustvarjalce.
V naslovni vlogi Tatjane bo med drugim nastopila prvakinja ljubljanske Opere Martina Zadro, ki bo tokrat prvič zapela celotno vlogo. Kot je povedala, se je sama v vlogi Tatjane našla in ji je všeč. "Ima fantastične vokalne linije in je igralsko izredno narejen karakter," je opisala.
V vlogi Onjegina bo med drugim nastopil gost ljubljanske Opere, mladi slovenski baritonski up Jaka Mihelač, ki je na odru ljubljanske opere stal že v začetku sezone, v operi Ariadna na Naksosu. Zanj je vloga Onjegina, kot je povedal, velik izziv in hkrati velika čast in veselje, sam pa k vlogi lahko največ prispeva tako, da je dobro vokalno pripravljen, je povedal.
V operi, ki na nek način podaja prerez družbene vertikale, nastopa tudi baletni ansambel ljubljanske Opere. Koreografija je delo Rosane Hribar. Koreografija po režiserjevih besedah deluje izjemno sveže in predstavi doda še novo, čustveno raven.
Pod minimalistično scenografijo, prizorišč in atmosfer je sicer kar sedem, se podpisuje Branko Hojnik. Kostumograf je Alan Hranitelj, so pa kostumi, kot je še enkrat poudaril Möderndorfer, zaradi finančne podhranjenosti ljubljanske Opere prirejeni in pobrani iz fundusa.
Premiera opere Evgenij Onjegin bo v četrtek ob 19.30, ponovitve pa 26., 27., 29. in 30. maja ter 8., 9. in 10. junija.