V sklopu pogovorov Naježeno in jedrnato v živo, ki jih vodi Jedrt Jež Furlan, bodo tokrat v dvorani Slovenskega gledališkega inštituta (SLOGI) gostili Iztoka Lovrića.
Če te dni ne bi izšla knjiga Sinoči se je zgodil humor, izbrane komedije 2000-2015, ne bi vedeli kaj dela Iztok Lovrić, pisec, režiser, pomemben poganjalec gledališke družine Grapefruit. Njihove predstave so bile polne humorja, norosti in norčij, cinizma. Diagnosticirali so večne teme: vesele strani človeške neumnosti, polne kufre političnih in ostalih demokratičnih burlesk in za zdravje dobrega odkrivanja tople vode. Grapefruit stanja zavesti nam danes manjka. Kdo jih (ni) nadomestil in zakaj? Komedija lažje uspeva v normalnem življenju ali koliko krize potrebujemo, da se spet zgodi?
Iztok Lovrić
Dramatik, komediograf, libretist, scenarist in režiser Iztok Lovrić je svojo avtorsko pot začel v gledališču, ko je leta 1990 ustanovil gledališko družino Grapefruit. V Grapefruitu je deloval kot dramatik, režiser in igralec. Doslej se je podpisal pod že več kot dvajset dramskih besedil. Leta 2001 je pri Študentski založbi izšla knjižna izdaja njegovih komedij z naslovom Retrovizor / izbrane komedije 1990-2000.
Z gledališko družino Grapefruit, ki je delovala v okviru Gledališča Glej, je uprizoril deset avtorskih komedij: Columbus, Schwarz & Capone (1992), Balkan Santa Claus (1992), Neurodancer (1993), Afera Pouhn kufr (1994), Elvis de Luxe (1995), Limonada (1998), 220 (1999), Safari! (1999), Vrtoglavica (2002) in Divji vzhod (2005). Afera Pouhn kufr za katero je napisal dramsko besedilo, nastopil kot igralec in jo tudi režiral je bila na Dnevih komedije v Celju leta 1995 izbrana za najboljšo predstavo.
Leta 2006 je bila krstno uprizorjena komorna opera Mnemosyne, za katero je napisal libreto in jo tudi režiral. Na 37. Tednu slovenske drame v Kranju (2007), je komorna opera Mnemosyne osvojila nagrado občinstva, strokovna žirija pa ji je podelila Šeligovo nagrado za najboljšo predstavo. V sezoni 2008/2009 so v Mladinskem gledališču Ljubljana uprizorili globalno-aktualno komedijo z naslovom Za prgišče Šekspirja, na Češkem je leta 2010 je v produkciji Teatra Petra Bezruce iz Ostrave, mednarodni krst doživela glasbena komedija Limonada,v koprodukciji CUK Kino Šiška in glasbeno gledališkega kolektiva Paramundus pa je nastal operni rock and roll cabaret Beatlegeist, za katerega napiše izvirna besedila in se podpiše pod režijo. Leta 2011 v Lutkovnem gledališču Ljubljana uprizorijo lutkovno igro Izdajalsko srce, za katero napiše dramatizacijo in avtorske songe.
Piše tudi za otroke, leta 2005 so v Lutkovnem gledališču Ljubljana uprizorili njegovo dramatizacijo otroške slikanice Odtrgana slušalka, leta 2007 je bila v produkciji gledališča Lutke Zajec, krstno uprizorjena prometno-vzgojna komedija za prvošolce Promet ni hec, v Gledališču Glej pa je bila istega leta premierno izvedena komedija za najmlajše, z naslovom Profesor Pustolovec. Podpisal se je tudi pod zbirko otroške poezije Neresnične zgodbe, ki je leta 2013 izšla pri založbi eBesede.
Kot avtor se je podpisal tudi pod nekaj scenarijev za stripe: Temna stran mavrice (Zavod za zdravstveno varstvo Ravne/Ministrstvo za zdravje, 2007), trilogija Mostovi (Stripburger, 2008), Bukvopedija (Koroška osrednja knjižnica Dr. Franca Sušnika, 2009), Ali poznaš Lizbonsko pogodbo (Zavod PIP, Europe Direct Maribor, 2010).
Kot scenarist sodeluje pri različnih televizijskih projektih. Je avtor scenarijev za otroško televizijsko nanizanko Profesor Pustolovec, ki je leta 2009 nastala v produkciji RTV Slovenija, kot tudi avtor scenarijev za animirano serijo Diego in prijatelji (2011-2012), ki je nastala v koprodukciji s POP TV. Kot scenarist se je podpisal še pod dramsko serijo Naš vsakdanji kruhek (2013), ki je nastala v koprodukciji z RTV Slovenija. Piše scenarije za kratke filme, ki jih tudi režira (400 letnih časov, 2012, The good, the Bad and the burger, 2013), kot ko-scenarist pa sodeluje tudi pri filmskih projektih drugih avtorjev.