Brez Iztoka Kovača si ne moremo predstavljati slovenskega sodobnega plesa. Med prvimi ga je razpihnil in razbohotil na mednarodne zemljevide. Ga rudarsko pili, discipliniral, profesionalno produciral. Zahteven, dosleden je prisegal na visoke standarde, gradil kompleksne odrske raziskave, koreografske poeme in filmske impresije. Plesno filmski tandem Kovač Podgoršek je ples ohranil v podobah, mu dal dokumentarističen pečat in ustvaril novo filmsko zgodbo. Iztok Kovač je plesalec, koreograf, gonilo En-Knapa in sedaj umetniški pogon Centra kulture Španski borci. Je delavec, vztrajen, dosleden, vizionar. Morda z njim ni vedno lahko, toda brez njega nikakor ne bi šlo. Za dobrim ustvarjalcem se vedno dviguje prah. Na pogovoru se bomo tako med drugim dotaknili vprašanj kot, kako mu je z ekipo sodelavcev uspelo prebuditi Španske borce s plesom? Vidimo dovolj kvalitetnih in različnih plesnih predstav pri nas? Je razmerje podpore domačim in gostujočim umetnikom primerljivo, spodbudno? Je ples pomemben v Sloveniji in kakšno vlogo ima pri tem spodleteli projekt Center sodobno plesnih umetnosti? Kaj pove o kulturni politiki in plesalcih v Sloveniji?
Iztok Kovač je v devetdesetih letih pojem slovenskega sodobnega plesa tako rekoč iz nič umestil v evropski in svetovni kulturni prostor. Pod okriljem festivala Klapstuk, je leta 1993 v belgijskem Leuvenu ustanovil mednarodno plesno skupino En-Knap in jo leto kasneje v Ljubljani legitimiziral kot produkcijski zavod EN-KNAP. Po 14 letih projektnega delovanja je leta 2007 ustanovil mednarodno plesno skupino EnKnapGroup, prvi stalni ansambel za sodobni ples pri nas in produkcijo preusmeril na repertoarno delovanje. Dve leti pozneje je Zavod EN-KNAP prevzel vodenje Centra kulture Španski borci, kjer Iztok Kovač kot umetniški vodja izbira domači in mednarodni program. Poleg triintridesetih avtorskih projektov, umetniškega vodenja in pedagoškega dela, njegov opus vključuje tudi kinematografijo šestih plesnih filmov. V enaindvajsetletnem intenzivnem delovanju je v evropskem prostoru sodobnega plesa utrdil prepoznavnost lastne estetike in zagotovil zaščitni znak, v katerega kvaliteto že od začetkov vlagajo številni domači in tuji koproducenti. Iztok Kovač je prejemnik številnih najuglednejših domačih in mednarodnih nagrad.
Publicistka Jedrt Jež Furlan se aktivno ukvarja s področjem uprizoritvenih umetnosti in kulturne politike. V sklopu pogovorov z gosti obravnava teme in izzive sodobnega gledališkega prostora … Naježeno in jedrnato v živo.
SLOGI, 22. 5. 2015
Naježeno in jedrnato v živo: Iztok Kovač
:
:
Slovenski gledališki inštitut je bil ustanovljen 28. februarja 2014 in je pravni naslednik Slovenskega gledališkega muzeja, ustanovljenega 29. novembra 1952. Oddelki muzeja se ukvarjajo z zbiranjem, hrambo, dokumentiranjem, raziskovanjem, strokovno obdelavo in predstavljanjem raznovrstnega gradiva, ki je pomembno za zgodovino slovenskega gledališča in uprizoritvenih umetnosti v širšem smislu.
Povezava: Vse novice v rubriki Dejavnosti gledališkega inštituta
Slovenski gledališki inštitut
Mestni trg 17, 1000 Ljubljana
Elektronski naslov: slogi@slogi.si
Tel: 01 241 58 00 / Faks: 01 241 58 16
SLOGI,
17. 11. 2015
Pisati o plesu - opraviti z metaforo
SLOGI,
23. 12. 2023
Voščilo SLOGI
SLOGI,
24. 12. 2014
Voščilo Slovenskega gledališkega inštituta