Bolezen duše pripoveduje zgodbo o moškem, nezmožnem ljubiti. Izučen v mehaniki seksa, želi skozi žensko prodreti v njemu nepojasnjeno skrivnost, želi se naučiti ljubiti. Najame žensko, da biva pri njem v sobi ob morju, v upanju, da bo lahko izkusil ljubezen. Ženska predlog sprejme, čeprav ni prostitutka. Čez nekaj dni mu pove, da je ni sposoben ljubiti, saj je zbolel za "boleznijo duše". Moški si kljub temu želi poskusiti in prvič v življenju zagledati žensko v vsej njeni skrivnostnosti, so zapisali v gledališču.
Pretresljivo igro o dveh ljudeh, ki se srečata po naključju in ne zmoreta ničesar drugega kot telesnega stika, prevevajo občutki odtujenosti in osame, nezmožnosti medčloveške komunikacije, izgubljenosti in odrezanosti od svoje duše, tako značilni za sodobni svet, hkrati pa nič tuji tisočletjem patriarhalne družbe, v kateri je ženska oropana svoje celostnosti, ženskosti, moški pa posledično svoje moškosti.
"Imamo kar precej detajlov, ker je zelo specifična, zelo minimalistična predstava, tako kot jih imam rada. Predstava se ukvarja z nekim materialnim in tudi z nematerialnim svetom," je pred premiero povedala režiserka. Dodala je, da so zato stvari zelo natančno dorečene tako glede režije kot tudi igre in vsebine.
Pri delu so se srečevali s številnimi izzivi, saj so v avtorskem pristopu združili dve nedramski besedili. "To je bil svojevrsten izziv za vse, tako režijsko kot kostumografsko, koreografsko in tudi igralsko, tako da smo bili vsi skozi ves proces nastajanja na 150 odstotkih in smo že kar utrujeni," je še povedala Yulia Roschina.
Izbrani besedili sta nastali v stoletnemu razmaku in sta žanrsko precej različni, "na globinski ravni pa govorita o istem - o tem, kar se trenutno sprašujemo, o harmoniji ženskega in moškega principa tako na ravni posameznika kot para in v družbi", je pojasnila soavtorica priredbe in dramaturginja Ana Kržišnik Blažica.
Uprizoritev z živo godalno glasbo temelji na strnjenem igralskem dialogu in simboličnem minimalizmu.
V predstavi igrata Gorazd Jakomini in Helena Peršuh. Godalni kvartet sestavljajo Mojca Batič, Matija Udovič, Barbara Grahor in Petra Tavčar. Avtor glasbe je Vasko Atanasovski, za scenografijo in kostumografijo je poskrbela Vasilija Fišer, oblikovanje giba je imela na skrbi Ana Pandur, avtorica videa je Neli Maraž.