Senekova Medeja... bom postala, ki je nominirana v kategoriji radijske igre, prinaša zgodbo o ženski, ki jo je v kolektivno zavest vtisnila predvsem bolj znana in starejša Evripidova, grška Medeja. Kolhijska princesa za svojega ljubljenega Jazona, vodjo argonavtov, izda domovino, okrade očeta in umori brata, Jazon pa jo zapusti zaradi druge ženske, korintske princese. Medeji s tem odvzame čast in tudi njuna otroka, ona pa mora v izgnanstvo.
Evripidovo zgodbo v glavnih obrisih povzema tudi Seneka, razlike med obema tragedijama so le v podrobnostih in v zaznamovanosti s kulturo in s časom nastanka. Medeja je tatica, morilka, na koncu še detomorilka. Zločini ostajajo izziv za inscenacije enega najbolj znanih antičnih mitov in odpirajo vprašanje, ali je Medeja žrtev skorumpiranih družbenih razmer in intimnega izdajstva, okrutna maščevalka ali ženska, ki ostaja zvesta sama sebi, so vsebino povzeli na RTV.
Besedilo je prevedla Jera Ivanc, za radio priredila Saška Rakef, scenarij je zasnovala in igro režirala Špela Kravogel, komponist je bil Boštjan Gombač, igro pa sta posnela Sonja Strenar in Matjaž Miklič. V glavnih vlogah igrajo Nataša Barbara Gračner (Medeja), Primož Pirnat (Jazon) in Radko Polič (Kreont).
V kategoriji dokumentarcev se bo predstavila dokumentarna zvočna študija Glas šakala, ki je nastala po scenariju režiserke Saške Rakef in pesnice Tine Kozin. Sledi migracijski poti šakalov z Balkana proti srednji in vzhodni Evropi. Vedno večje število in prostorska razširjenost sprožata konflikte, povezane s človekovimi interesi. V seštevku različnih diskurzov - od strokovnega do poetičnega, na terenu zajetih in komponiranih zvočnih krajin - avtorici raziskujeta odnos med človeško kulturo in nečloveškimi vrstami.
Ta odnos premišljujejo tudi na ravni forme: v odmiku od besede namenjajo posebno pozornost raziskavi senzoričnega jezika, fizične izkušnje, ki jo piše zvok in tudi sama zvočnost besede. Delo se tako kot zemljevid perceptivne krajine razpira v neko drugo organizacijo časovnosti, ki zahteva drugačen način prisotnosti, pozornosti, prisluha, so zapisali na RTV.
Glasba je delo Bojane Šaljić Podešva, tonski mojster je Matjaž Miklič. Interpretatorji so Barbara Krajnc Avdić, Vesna Jevnikar, Blaž Šef, Nataša Živković, Aleksander Golja in Ivan Lotrič. Radijska igra bo po četrtkovi predpremieri premierno predvajana na Programu Ars.
Prix Europa, ki bo v Potsdamu potekal do 15. oktobra, je festival s 35-letno tradicijo. Pod pokroviteljstvom Evropskega parlamenta je bil prvi, ki je v žiriranje neposredno vključil vse sodelujoče ustvarjalce in tako omogočil intenzivnejšo kritično izmenjavo in povezovanje, še piše v sporočilu za javnost.