Igralka Helena Peršuh je že dvajset let članica ansambla SNG Nova Gorica, prej je v Münchnu študirala umetnostno zgodovino, delala pa je tudi kot frizerka. Leta 2008 je prejela priznanje Združenja dramskih umetnikov Slovenije za igralske dosežke, leta 2015 pa nagrado za igro na festivalu Dnevi satire Fadila Hadžića v Zagrebu. V gledališču se je preizkusila tudi kot prevajalka (Roland Schimmelpfennig: Arabska noč, SNG Nova Gorica, 2013) in asistentka režiserja (Molière: Tartuffe, SNG Nova Gorica, 2015, r. Vito Taufer). Poleg na gledaliških deskah je večkrat nastopila tudi pred kamero – nazadnje je igrala v celovečernem dokumentarnem filmu Cankar (r. Amir Muratović).
Nastopila je tudi v produkcijah Drame SNG Maribor, SSG Trst, gledališča Glej, SNG Drama Ljubljana, Plesnega teatra Ljubljana, Mestnega gledališča Ptuj, Slovenskega mladinskega gledališča, Gledališča Koper in Mini teatra. Največkrat je sodelovala z režiserji Diegom de Breo (šestkrat), Januszem Kico (štirikrat) in Vitom Tauferjem (štirikrat). Doslej je največkrat, štirikrat, igrala v Shakespearovih dramah (Hamlet, SNG Nova Gorica, 2000; Sen kresne noči, SNG Nova Gorica, 2002; Tit Andronik, SNG Drama Ljubljana, 2008; Timon Atenski, SNG Nova Gorica, 2013).
V gledališču je dvakrat sodelovala z letošnjo prejemnico nagrade tantadruj za življenjsko delo Katjo Pegan, in sicer v predstavi Jeklene magnolije (Gledališče Koper, SNG Nova Gorica, 2016), ki jo je tudi režirala Katja Pegan, ter v predstavi Ostržek (SNG Nova Gorica, 1999), pri kateri je Katja Pegan poskrbela za priredbo in režijo.
Vsaka predstava je zgodba zase, začne se iz nič, je nepopisan list ... (Helena Peršuh, Delo, 2019)
Še več o Heleni Peršuh pa boste izvedeli, če pobrskate po spletni enciklopediji slovenskega gledališča in po sklopu Repertoar.