V gledališkem spektaklu nastopajo: Petra Govc, Sabina Kogovšek, Maruša Majer, Ula Furlan, Nadiya Bychkova, Jana Menger, Mateja Rebolj, Saša Pavlin Stošić, Leticia Slapnik Yebuah, Mojca Zlobko Vajgl, Pavle Ravnohrib, Janez Hočevar – Rifle, Joseph Nzobandora – Jose, Akira Hasegawa, Miha Vodičar, Voranc Boh in Jure Longyka.
Roman Prevzetnost in pristranost je eden najpopularnejših in najprepoznavnejših del pisateljice Jane Austen, ki je doživel številne filmske oziroma televizijske adaptacije in predstavlja uprizoritveni izziv tudi v gledališkem prostoru. Klasična zgodba, ki poleg ljubezni in nerazumevanja, v strogo razredni angleški družbi, obravnava tudi subtilno psihologijo ljubezni.
Obe glavni figuri romana na prizorišču Dvojega sta postavljeni v polje dvojnega nesporazuma: Darcy je tako rekoč z izreko prvega stavka postavljen v polje »napuha«, prevzetnosti, Elisabeth pa v polje predsodka, pristranosti; Elisabeth vidi skozi prizmo pristranosti prevzetnost in napuh Darcyja, Darcy pa skozi prevzetnost pristranost (ozkost, enopomenskost) Elisabeth. Rastko Močnik pravi: »A to naključje seveda nikakor ni naključno, zakaj pove nam prav to, da sta protagonista v romanu Prevzetnost in pristranost drug drugega že vnaprej izbrala prav na podlagi te zmote … Začetna antipatija med junakoma Jane Austen je potemtakem že prvi učinek narcisistične izbire predmeta ljubezni, saj je med vsemi možnimi partnerji izbran prav tisti, ki omogoča pravilnost v zmotnem presojanju in ki potemtakem nudi oporo, da moteči se subjekt lahko vztraja v svoji samovšečni zaslepljenosti.«
Prevzetnost in pristranost: prizorišče Dvojega je uprizorjena kot sinteza postdramskega poskusa in filozofske prečnice, v kateri uprizoritvena umetnost ljubezen izumlja na drugačen način trajanja, kjer sta napačni prvi stavi – prevzetnost in pristranost – na koncu poiskani in prevedeni skozi mišljenino obrata – ljubite tisto, česar nikoli ne boste videli dvakrat.
Katja Perat: Hvalnica diskurzu, Mladina, 10. april 2015:
"... je potrebno priznati, da je križanje Austenove z Badioujem v resnici bistroumen domislek ... Ta čustveno učinkovita prostorska postavitev daje vedeti, da sta mehko jedro in vrhovna rana vsake ljubezni ultimativna ločenost sodelujočih subjektov, ki poraja dvom in rojeva nesporazume, in da človek, pa naj bo še tako zaljubljen in ljubljen v zameno, nikoli ne bo zmogel dejanskega vpogleda v tisto polovico ljubezni, ki pripada njegovemu partnerju ..."
Anja Radaljac: Jane Austen – Eva Mahkovic / Alain Badiou: Prevzetnost in pristranost: prizorišče Dvojega, Delo, 8. april 2015.
"V slovenskem gledališkem prostoru so predstave, ki so idejno (relativno) dovršene in ponujajo kompleksno obdelavo različnih tematskih polj, redke. Še redkeje se zgodi, da je tovrstna dovršenost dopolnjena s polnokrvno, živo postavitvijo, v kateri je vsak element na svojem mestu in atmosfera na odru gosta in naelektrena."
APT, 8. 12. 2015
Gostovanje Anton Podbevšek teatra v zagrebškem Muzeju suvremene umjetnosti
:
:
APT, Zagreb, Muzej suvremene umjetnosti, Hrvaška
Povezani dogodki
APT,
25. 5. 2013
Dobrodošli v duhovnem živalskem kraljestvu
APT/SiGledal/Maruša Mugerli Lavrenčič,
2. 5. 2020
Slovenska gledališča na spletu: Anton Podbevšek Teater