STA, 28. 3. 2013

Gledališče Koper in MGL združila moči za predstavo Indigo

Peta premiera Gledališča Koper v sezoni, drama Indigo srbskega sodobnega avtorja Duška Premovića, se dotika vprašanja posameznikove svobode v sodobnem svetu. Predstavo, ki je nastala v koprodukciji z Mestnim gledališčem ljubljanskim (MGL), je režiral Boris Cavazza. V Kopru bo premierno uprizorjena 29. marca, v Ljubljani pa 5. aprila.
:
:

Foto: Jaka Varmuž

V ospredju drame je odnos med sodelavkama Ano in Belo, ki si delita skupno pisarno uspešnega podjetja. Zdi se, da starejša izgublja samozavest, dobro voljo in živce, ter da mlajša vodi na vseh frontah. A v trenutku, ko se zdi, da je vse jasno, se zgodi preobrat, ki premeša karte.

Kot je na včerajšnji predstavitvi premiere v Kopru povedal Cavazza, je skušal z uprizoritvijo ustvariti "pravljico za današnji čas". Avtor besedila Premović je poudaril, da ga je med pisanjem zaposlovalo predvsem vprašanje, kje je "v vseh sistemih, ki jih danes živimo, človek, kaj je od njega ostalo, do kje se lahko giba in koliko ima še osebne in intimne svobode".

Sonja Polanc, ki je tekst prevedla v slovenščino, pa je poudarila, da je bilo prevajalsko delo v določenih delih podobno prevajanju poezije ter da se je bilo v zgodbo treba vživljati.

Vlogo Ane zaseda "prva dama" MGL Jožica Avbelj, ki ji na odru družbo delata dva člana koprskega gledališkega ansambla, Ajda Toman v vlogi sodelavke Bele in Rok Matek v vlogi sodelavca Zare.

Indigo je prva koprodukcija med Gledališčem Koper in MGL. Direktorica in umetniški vodja MGL Barbara Hieng Samobor je poleg Cavazze in vseh treh igralcev izpostavila scenografko Meto Hočevar. Poleg igralskih mojstrstev vidi največjo kvaliteto predstave v tem, da je ustvarjalcem "iz spretno in dobro napisanega besedila uspelo izvleči poanto, ki je splošna in nad banalno stvarnostjo in vsakdanjim pehanjem".

"Spoj izbranih elementov, stil režije in scenografije pogojujeta čisto poseben vsebinski akcent, ki ga boste vsak po svoje začutili, brez dvoma pa vas ne bo pustil brez razmišljanja," je napovedala.

Predstavo so ustvarjali tako v MGL kot v Kopru. "To je bil zelo intenziven študij, v katerem so igralci delali več, kot ponavadi. Zahvaljujem se jim za ves pogum, ki so ga imeli, ker so se soočali s tekstom, ki ni enostaven, in preživeli tudi obisk avtorja na zadnji vaji," se je pošalila direktorica Gledališča Koper Katja Pegan.

Dejstvo, da se je Gledališču Koper v tej sezoni odprlo sodelovanje s pomembnimi gledališči, po besedah Peganove kaže, da je "umetniško, organizacijsko in produkcijsko zrelo, da svoje znanje, moč in želje deli tudi z velikimi teatri".