MGL, 14. 9. 2012

Dnevnikova nagrada za izjemno odrsko stvaritev v sezoni 2011/2012 Juditi Zidar

Včeraj, 13. septembra 2012, smo tudi uradno vstopili v novo sezono Mestnega gledališča ljubljanskega, in sicer z uprizoritvijo drame Frankenstein po dramatizaciji Žanine Mirčevske in v režiji Eduarda Milerja. Ob koncu predstave je časopisna družba Dnevnik že petiindvajsetič podelila nagrado najboljši ustvarjalki oz. najboljšemu ustvarjalcu MGL v pretekli sezoni.
:
:

foto Mimi Antolović

Uprizoritve gledališke sezone 2011/2012 je drugič ocenjevala komisija v sestavi Iva Kosmos (predsednica), Jaroslav Skrušny in Peter Gombač. Dnevnikova komisija je soglasno odločila, da letošnjo Dnevnikovo nagrado za najboljši umetniški dosežek podeli igralki MGL Juditi Zidar za vlogo Mill Lavarello v igri Zinnie Harris Dlje od najdlje, ki jo je režirala Tijana Zinajić. Nagrado je Juditi Zidar slavnostno izročila predsednica komisije Iva Kosmos, po končani premieri in podelitvi pa so se nagrajenka, igralski ansambel in cenjena premierska publika preselili v foaje, kjer se je slavnostni dogodek nadaljeval.

Obrazložitev
Žirija v sestavi Jaroslav Skrušny, Peter Gombač in Iva Kosmos je odločila, da Dnevnikovo nagrado za najboljši umetniški dosežek v Mestnem gledališču ljubljanskem podeli Juditi Zidar za vlogo Mill Lavarello v predstavi Dlje od najdlje v režiji Tijane Zinajić.

»Junakinja Mill Lavarello je gibalna sila drame o izolirani in nekoliko ekscentrični skupnosti na oddaljenem otoku, katere življenje se obrne na glavo, ko jih britanski poslovnež zvabi na delo v Veliko Britanijo. Mill Judite Zidar je drzna in pogumna ženska, po eni strani nezaupljiva do tujcev in zunanjega sveta, po drugi pa otroško radovedna in zvedava. Drža in dikcija Judite Zidar poudarjata šarmantno netaktnost in zaletavost junakinje, ki sta posledici njene srčne iskrenosti in prekipevajočega navdušenja nad svetom, ki jo obkroža. Njen govor je poln jezikovnih in izraznih napak, obrazna mimika in dikcija se včasih približata karikaturi – posebej tedaj, ko govori z lastnikom tovarne gospodom Hansenom –, a se v nabrušenih in odrezavih komentarjih razbirata ironija in pronicljivost malega človeka, ki razmišlja s svojo glavo, čeprav ne obvlada tako imenovanih velikih besed. Odhod z otoka je ključna točka Milline samokonstrukcije. Junakinja tedaj postane steber razuma, tolažbe in upanja, saj nase prevzame breme vodenja in odločanja v imenu skupnosti. Igralkin govor in nastop sta takrat bolj obvladana in brez prejšnje prešerne poskočnosti, a ju okarakterizirajo energičnost, odločnost in optimizem. Tudi na koncu, ko Mill doživi osebno tragedijo, jo Judita Zidar upodobi kot ranjeno, a vzravnano žensko. Mill Lavarello v interpretaciji Judite Zidar je rahločuten poklon človeškemu pogumu, etičnosti in neupogljivosti, zato ji iskreno čestitamo!«

Dnevnikova nagrada, MGL, Judita Zidar