STA, 12. 5. 2011
Choregie aka Choregie tokrat z glasbo preteklega časa
:
:
Festival organizira novoglasbeno gledališče Choregie, ki je pod idejnim in umetniškim vodstvom Karmine Šilec začelo delovati v začetku lanskega leta. V slovenski prostor uvaja novo umetniško platformo, temelječo na kombinaciji glasbe, giba, igre in drugih odrskih elementov.
"Če smo lanski festival pospremili z mislijo 'če ni novega, tudi starega ni', jo letos parafraziramo 'če ni starega, tudi novega ni'," je na včerajšnji novinarski konferenci pojasnila Šilčeva. Program je namreč osredotočen na glasbo iz preteklosti, povezano z umetnostjo sodobnega časa. "Tako ta stara glasba pravzaprav postane nova glasba," je poudarila.
V tej smeri so izbirali tudi prizorišča. Festival bo potekal v mariborski stolni cerkvi in dvorani Union, ki ju bodo za to priložnost na novo uredili. "Tako kot glasba bodo tudi prostori stari, a v novi preobleki," je ponazorila dirigentka.
Festival se bo pričel 17. maja s projektom Prošnja za besede v izvedbi zbora Carmina Slovenica. Projekt je bil premierno uprizorjen aprila v Piranu in prinaša glasbo zgodnjih slovenskih avtorjev.
V dneh do 20. maja bodo na programu še koncerti Miracles ansambla Kebataola z glasbo iz srednjega veka, Vzporedni svetovi Marjana Šijanca z elektroakustično in računalniško glasbo, renesančni projekt Od daleč z Vaskom Atanasovskim ter Perspektiva Vzhod s starodavnimi napevi iz Azije z Ninom Mureškičem. Hkrati bodo predstavili stvaritve s prvega mednarodnega tekmovanja novoglasbenega gledališče Choregie, ki so ga izvedli na začetku tega leta.
Z odzivom občinstva so bili lani zelo zadovoljni in upajo, da bo tako tudi letos. Bolj kot odziv občinstva pa jih skrbijo finance. Projekt Choregie je lani podprl zavod Maribor 2012, ki vodi projekt EPK. Zavod napoveduje podporo tudi letos in prihodnje leto, a pogovori na to temo še niso končani.
Rene Maurin iz omenjenega zavoda je na včerajšnji novinarski konferenci poudaril, da se zavedajo pomena Choregie za razvoj sodobnega glasbenega gledališča ne le v Mariboru ampak celotni Sloveniji. "Gre za prihajajočo formo, eksperimentiranje, ki je usmerjeno v prihodnost, zato je prav, da ga podpremo in tako k temu spodbudimo tudi druge donatorje in javnost," je dejal.
STA,
6. 8. 2021
Performans Brina: kinestetični spomenik na dunajskem ImPulsTanzu
STA,
6. 6. 2010
Orlando Virginie Woolf zdaj še baletna predstava v Stuttgartu