Koceli in Valclova sta že našla svoj prostor tudi v profesionalnih gledališčih, da sta vključena v letošnji letnik BiTetara, pa je, kot je dejal Korenčan, dolg BiTeatra do prve iniciativne skupine, v kateri sta sodelovala.
Mateja Kokol bo režirala predstavo 24 ur, ki bo premierno uprizorjena februarja. Projekt raziskuje perspektivo ženske, ki je hkrati vpeta v svojo notranjo pokrajino in v zunanji sistem. Ta jo konstantno sili, da prevprašuje sebe, svoje vrednote, stališča in misli, ki jih ogroža brezčutni, potrošniški svet, piše v programski knjižici.
Maja bo premiero doživela predstava Pelji me v raj!, ki jo bo režiral Zoran Petrovič. Kot je pojasnil, gre za avtorski projekt, pri katerem bodo izhajali iz kupa vprašanj in odgovore iskali v lastnih izkušnjah. Kot je še dejal, želijo izraznost iskati ne le v dramskem gledališču, ampak predvsem v vizualnih in sorodnih elementih.
Milan Golob bo prevzel režijo igre Potestad, ki jo je leta 1987 napisal argentinski dramatik in psiholog Eduardo Pavlovsky. Drama z ostrino slika grozote, izginotja in druge zločine, ki jih je Argentina preživela med diktaturami minulega stoletja. Kot je pojasnil, ga zanima predvsem, kako ta kontekst prevesti v današnji čas. Premiera bo junija.
Koceli se bo predstavil z erotično dramo Rože zla, avtorskim projektom po pesmih Charlesa Baudelaira. Kot je pojasnil, bodo v njem raziskovali ustvarjanje posebne čutne atmosfere med igralcem in gledalci. Iskali bodo odgovor na vprašanje, kako vznemiriti in vzburiti čute in domišljijo občinstva v intimnem ambientu v stiku z dvema igralkama. Premiera bo oktobra.
Decembra pa bo premierno uprizorjena še predstava Snofor Ajde Valcl. Kot je pojasnila, ime predstave povezuje snov in formo, ki sta pri tem eksperimentalnem projektu glavni predmet raziskovanja. Izhodiščno vprašanje soodvisnosti snovi in forme pa se je porodilo iz večkrat izpostavljene Beckettove trditve, da je vsebina neločljivo povezana s formo in da določenega pomena ne moremo izraziti nikakor drugače kot na točno določen (in noben drug) način. Koncept je zasnovala sama, material, izhodišča in odrski postopki uprizoritve pa bodo nastajali kot produkt kreativnega sodelovanja celotne ekipe.
LGL je projekt BiTater začel leta 2013 na pobudo skupine mladih gledaliških ustvarjalcev, ki ni imela možnosti za delo in uveljavljanje na slovenskih gledaliških odrih. Z njim so želeli pomagati novi generaciji ustvarjalcev pri prodiranju v institucije, poleg tega so želeli razvijati nove pristope in tehnologije uprizarjanja ter hkrati prispevati k oživitvi Židovske steze, kjer deluje Kulturnica LGL.
Kot je dejal Korenčan, so prvi cilj dosegli, z doseganjem drugih dveh pa so lahko manj zadovoljni, zato za leto 2016 načrtujejo nekatere spremembe.
Lansko produkcijo BiTeatra si bo te dni mogoče ogledati še na festivalu BiFest, ki bo od 16. do 21. januarja potekal v Kulturnici LGL.
STA, 15. 1. 2015
BiTeater v tretjem letniku s petimi predstavami
:
:
Povezani dogodki
Festival
STA,
11. 3. 2021
Na mariborskem odru Donizettijeva komična opera Hči polka
STA,
3. 12. 2013
Ljubljanska Opera v pripravah na praznični december
STA, LGL,
18. 9. 2017
Prvi premieri v novi sezoni LGL