"Slovo"
Karpo Godina, Slovenija (Jugoslavija), 1969, Betacam (posneto na 16mm), čb, 27'
Kamera nežno beleži ples na gričih otoka Cresa. »Konec šestdesetih je iz Londona na krajši oddih prišla baletna umetnica Ksenija Hribar, ki je več let delala kot članica londonske Contemporary Dance Company. Navdahnjena z Gustavom Mahlerjem je želela posneti ples na njegovo skladbo Das Lied vonder Erde v krasni interpretaciji Fischer-Dieskauja. Tako smo se z ekipo odpravili na Cres in posneli nekaj lepega.« Karpo Godina
S Hribarjevo se je Godina znova srečal kot direktor fotografije pri filmu Xenia na gostovanju.
"Xenia na gostovanju "
Filip Robar Dorin, Slovenija (Jugoslavija), 1974, 35mm, barvni, 12'
Slikovita prispodoba odnosa med vsakdanjim življenjem in umetnostjo, ki jo poosebljajo baletka Ksenija in prebivalci otoka Suska. Gostovanje svetovljanske umetnice se oblikuje v metaforo za občutek plesalkine ujetosti v trde zakonitosti resničnosti, ko začuti, da se v njeno vero v umetnost in lepoto izraza vztrajno zajedajo znanilci krize; vpraša se, ali ni njena umetnost samo velika iluzija.
»Danes pogosto razpravljamo o tanki liniji med fikcijo in dokumentarnim, pred štiridesetimi leti pa so to vzeli za samo po sebi umevno ...« Rada Šešić
Posnetek predstave "Sentimentalne reminiscence" (Plesno-gledališka predstava Ksenije Hribar)
Posnela: Simon Stojko Falk & Tone Stojko, Slovenija, 1998, DVD, 61'
Ideja, režija in izbor glasbe: Ksenija Hribar
Koreografija: plesalci & Ksenija Hribar
Kostumografija: Bjanka Adžić Ursulov
Lučno oblikovanje: Andrej Hajdinjak
Kreatorka maske: Bilka Baloh
Glasba: Bratsch&Guests, Les Yeux Noirs, Flying Bulgar Klezmer Band, Lado Jakša
Produkcija: Plesni Teater Ljubljana 1998
Zasedba: Drago Grabnar, Lado Jakša, Marko Mlačnik, Petra Pikalo, Mateja Rebolj, Tanja Skok, Igor Sviderski, Brina Vidmar
Kabaretno obarvana predstava je spoj plesa, petja in igre, kratke plesne 'črtice' so retrospektiva obče zgodovine, podane skozi osebno doživljanje.
»Plesno-gledališki projekt Sentimentalne reminiscence raziskuje čustvene, skrite, intimne preostanke izkustvenih vsebin, ki se v zavesti še pojavljajo kot ostalina naše bližine, naših stikov, razmerij in odnosov z bivšimi jugoslovanskimi narodi, s katerimi je naša kulturna zgodovina povezana, pa če si to mi želimo ali ne. Projekt je nastajal v tesnem sodelovanju s plesalci v daljšem časovnem obdobju. Končno sem po vseh preteklih dolgoletnih izkušnjah imela enkrat čas za raziskovanje materiala – koreografsko in režijsko (brez dodatnih stresov, ki jih zahtevajo tesni roki). Čustvena stanja plesalcev in igralcev, gibalni material, stil in režijski pristop je potrebno vedno znova izzivati, spreminjati. Potrebno si je postavljati vprašanja – tudi če bomo odgovore še dolgo iskali.« Ksenija Hribar
Program pripravljen v sodelovanju s Slovensko kinoteko.
Posvetilo Kseniji Hribar
:
: