V Yonder Woman, četrti kreaciji Anne Nguyen, plesalki, obe večkrat nagrajeni plesalki breakdanca, dekonstruirata in na novo ustvartita to pretežno moško umetniško obliko. To je laboratorij ženskega breakdanca z nadrealističnim, pretanjenim in humornim delom nog. Obrnjeni na glavo svoje okončine razstavita in ponovno sestavita, kar spominja na plesnega Picassa. Razlika je v tem, da je pri njima pri vse videti naravno, celo ko noge molijo priti nebu in glava kaže proti tlem.
Plesalka in koreografinja Anne Nguyen je plesno skupino par Terre Dance Company ustanovila leta 2005. Njen koreografski stil je konceptualen in je nekje na presečišču hip-hopa in sodobnoplesne koreografije. Je svetovna prvakinja v breakdancu in stara znanka sveta tekmovanj v hip-hopu, ki stremi k tehnični popolnosti pri vsaki kategoriji hip-hopa. Nguyenova, ki ima akademsko izobrazbo iz naravoslovnih znanosti, uporablja matematična in geografska načela za dekonstruiranje in transformiranje jezika hip-hopa. Obloži ga z geometrijskimi omejitvami, ki odpirajo nove koreografske prostore: centrifugalno silo breakdanca transformira v linearne vzorce ter frontalni pogled spremeni v stranskega. Vrsto let je vadila borilne veščine (capoeira, brazilski jiu-jitsu), kar jo usmerja v raziskovanje telesnega kontakta. V njenih delih je gibanje dekonstruirano, fragmenti gibanja, ki so uporabljeni kot abstraktni simbolni jezik, pa so vdelani v koreografske okvirje. Piše pesmi in teoretske tekste o hip-hopu ter ureja plesno rubriko v reviji Graff It!.
Iz kritik:
Anne Nguyen svoje raziskovanje razvija in usmeri v besednjak breakdanca: razbija kroge in jih nadomešča z linijami in pravimi koti ter telo podvrže geometrijskim načelom. Anne Nguyen ustvari dva nagajiva in otročja škrata, ki bi bila lahko sestri ali prijateljici. V tej plesni risanki odkrivata svet. Hodita na glavi, z nogami v zraku, kot bi bil to njun vsakdanji način hoje. Je ženska prihodnost hip-hopa?
(Danser – Thomas Hahn – december 2010 / National monthly magazine)
Yonder Woman je seveda Wonder Woman, Superženska, s kopico klišejev, ki spadajo zraven: močna, učinkovita in vse ostalo. Anne Nguyen in Valentine Nagata-Ramos, koreografinji hip-hopa in strokovnjakinji v breakdancu, stisneta stereotipe in iz njih izvabita novo podobo sodobne ženske: ta ni ne lutka ne simbol seksa, ne vojakinja ne superjunakinja, pač pa nekaj tega in nekaj onega, predvsem pa neomajna, tudi v svoji ranljivosti.
(Télérama Sortir – Rosita Boisseau – oktober in december 2010)