Pod vodo je avtorski projekt Alenke Marinič in Maje Dekleva Lapajne, ki ju družijo poglavitna obdobja skupnega ustvarjanja ter tesen prijateljski odnos, obenem pa tudi pozicija, v kateri sta se znašli kot ustvarjalki: generacija srednjih let, ki ne ujame več starih socialnih ugodnosti, obenem pa ne spada v kategorijo perspektivnih “mladih umetnikov”, mami majhnih otrok, samozaposleni v kulturi, prekarni delavki, ustvarjalki na neodvisni sceni uprizoritvenih umetnosti, srednji razred v izginjanju oziroma drsenju navzdol, ženski. V širšem kontekstu pa ustvarjalki v obdobju varčevalnih programov in razgradnje socialne države, v obdobju naraščanja neenakosti v Sloveniji, EU in v svetu, v obdobju tehničnih vlad in populistov, novega zagona nacionalizma in ksenofobije, v obdobju vele moči mednarodnih korporacij, v obdobju povečanih migracij, »tehničnih ovir« in vojn, v neoliberalističnem in postfaktičnem svetu. Tematsko projekt črpa prav iz življenjskih pozicij sodelujočih umetnic in njunega razumevanja in občutenja trenutne družbene situacije. Vir navdiha je izrazito oseben, to osebno pa s pomočjo različnih metod dela in skrbno izbranih umetniških pristopov predelujeta v univerzalnejši gledališko-glasbeni dogodek. Pod vodo je igriva zmes koncerta in gledališke predstave, ki se po eni strani posveča občutenjem represije, prekarnosti, izkoriščanja in ujetosti v neoliberalne odnose, po drugi strani pa ustvarjalki tekom ustvarjalnega procesa iščeta nove prostore, kjer še lahko živijo in se razvijajo drugačni odnosi. Pod vodo je duhovit odrski razmislek o tem, kje trenutno smo ter kam se lahko umaknemo.
Alenka Marinič in Maja Dekleva Lapajne, dolgoletni sodelavki pod okriljem Kolektiva Narobov, sta z daljšim ustvarjalnim procesom začeli že leta 2016. Do sedaj sta zaključili 4 intenzivne delovno-ustvarjalne sklope, tri javne predstavitve in gostovanje v Berlinu. Zaradi daljšega raziskovalnega procesa sta si ustvarjalki lahko privoščili poigravanje z različnimi gledališkimi žanri in teritoriji, ki jih prinašata v skupno delo. Alenka Marinič in Maja Dekleva Lapajne sta sicer ustvarjalki na področju uprizoritvenih umetnosti s poudarkom na improvizaciji, klovnskemu gledališču in gibalnih predstavah, vendar se jima je znotraj procesa za najbolj sočnega na koncu izkazal prav medij glasbe. In sicer iz dveh razlogov - metodološkega in vsebinskega. Metodološki razlog je v tem, da glasba omogoča dober odmik, potujitev od osebnih občutenj in razumevanj in je hkrati izrazito močen kanal za njihovo predelavo. Na nek način zameji način ustvarjanja, obenem pa ravno zato omogoča temam, ki jih v predstavi ustvarjalki predelujeta, da še bolj zaživijo. Vsebinski razlog pa je v tem, da sta performerki v položaju, ko sta kot ne-glasbenici precej omejeni s svojim znanjem in veščinami, pa se kljub temu še naprej borita in iščeta nove načine izražanja. Kar sovpada z vsebino predstave - kako delovati in obstati znotraj močnih omejitev ter znotraj ozkih prostorov iskati možnosti, ki nam še ostajajo v trenutni družbeni situaciji.
Koncertna predstava Pod vodo je postavljena v PocketTeater, majhen in intimen uprizoritveni prostor. Postavitev v majhen prostor, ki obenem ni vpet v vzpostavljeno mrežo kulturne in umetniške produkcije, deluje v skladu z vsebino predstave - krčenje prostora za umetniško delovanje, pa tudi širše za kolektivno ustvarjanje, solidarnost in enakopravno sobivanje. Obenem omogoča močnejše doživetje za vse vpletene, intimnejšo atmosfero in globlje povezave. Niz avtorskih osebno izpovednih pesmi in gibalno-govornih sekvenc sta ustvarjalki postavili v realistično in intimno scenografijo, polno scenografskih detajlov, bodisi iz njunega zasebnega življenja (slike otrok, najljubše knjige, spominki iz otroštva, razglednice s počitnic) ali takšnih, ki se nanašajo na katero izmed tem, ki jih avtorici predelujeta v predstavi (kladivo, sredstvo za dezinfekcijo rok, kuhalnica, potica). Scenografski detajli prinesejo dodaten občutek domačnosti - osebnega pristopa in hkratnega ustvarjanja domačnih prostorov. Prostor za gledalke in gledalce ter prostor za performerki nista ločena, celoten PocketTeater je na voljo za igro, tako za opazovanje kot za nastopanje. Gledalke in gledalci se udobno namestijo na stolih in mizicah, razvrščenih po prostoru. Pod vodo ni samo zmes koncerta in predstave, temveč se poigrava tudi z elementi instalacije.
Število gledalcev je omejeno na 23, zato je obvezna vnaprejšnja rezervacija na: k.narobov@gmail.com.