Danes, sto let po času I. svetovne vojne, ki ga v Novem mestu opisuje Jarc, se zdi, da se nezadržno približuje nova velika morija – III. svetovna vojna. Zamislimo si lahko, da bo vanjo ujeta tudi dolenjska prestolnica Novo mesto in v njej novi umetniki, dediči Jarca, Podbevška in drugih predstavnikov »novomeške pomladi«, opisanih v romanu. Jarc v Novem mestu opisuje sebe in svoje umetniške sodobnike: kako živijo mladost, se šolajo, pišejo, ustvarjajo in predvsem debatirajo. Nekateri med njimi so tudi vpoklicani v vojsko. Kot režiser si želi Mare Bulc v predstavi Novo mesto – readymade združiti (predvsem) aktualne, zrele novomeške umetnike današnjega časa in se skupaj z njimi vprašati: »Kaj boš (naredil/a) kot umetnik/-ca, če bo prišla vojna? Kaj lahko storiš? Kaj lahko stori umetnost?
Sodelovanje, komunikacija in oplajanje med sodobnimi umetniki z različnih področij lahko pripelje do izredno drznih povezav, ki lahko rezultirajo v umetniškopotentnem preboju. Lepo bi bilo, če bi ta vulkan ob 650-letnici Novega mesta še enkrat izbruhnil. Tako kot v Jarčevem romanu Novo mesto gre v predstavi Novo mesto – readymade za dialog med sodobniki; za oplajanje, za navzkrižno šolanje med umetniki različnih profilov. Vsak samosvoj, a skupaj ujeti v novem času, v novi (prihajajoči) vojni in v novem starem Novem mestu. Skupaj … soustvarjalci, avtorji in nastopajoči v predstavi. Skupaj ujeti v vzkliku: »Če je umetnost, je umetnost za vse!«