Veliko plesalko flamenka Carmen Amayo in ameriško pesnico in pisateljico Sylvio Plath si je plesalka in koreografinja Ana Pandur vzela kot izhodišče predstave; v kateri je med časom, ki je minil, in trenutkom danes postavila – zrcalo.
»Zrcalo, v katerem se vidim in ki vidi mene, in s katerim se nikoli ne bi strinjala, da sem to zares jaz. Jaz, ki imam svoje telo, svojo pesem, svoj glas. Jaz, ki nenehno pripovedujem, ki sem zdaj tu – in me hkrati ni, čeprav se zdi, kot da nisem nikamor odšla. Pa sem to res jaz, ali zgolj sreča-nje s teboj? S tvojo pesmijo, tvojim glasom, s tvojim telesom? Gledališče je mesto hrepenenja; biti nekdo drug, si želeti nečesa drugega, početi nekaj drugačnega; nekaj, kar nisem jaz.«
In leto 2013 je leto sreče-vanj. Pred petdesetimi leti je umrla Sylvia Plath, pred stotimi leti se je rodila Carmen Amaya, medtem ko se zdi, da pesem Maria de la O ni nikamor odšla, temveč je njena otožna melodija več čas tu in odseva v – zrcalu, v katerem se sproti zabrisuje skupaj z gibom plesalke na drugi strani.
Ana Pandur, diplomantka španščine in filozofije na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani, se je preučevanju flamenka posvetila že v okviru študija in tudi kasneje. Med letoma 2002 in 2004 je študirala flamenko ples na akademiji Amor de Dios v Madridu pri mojstrici Merche Esmeraldi in drugih. Po vrnitvi v Slovenijo je ustanovila Plesno kulturno društvo Flamenko, ki je osrednja organizacija za razvoj, promocijo in izobraževanje flamenko pri nas. Kot plesalka, koreografinja in plesna pedagoginja deluje v Sloveniji in tujini ter nadgrajuje področje flamenka z ustvarjanjem celovečernih plesnih predstav. Redno sodeluje tako s tujimi (Jose Torres Vicente, Leonor Lea) kot s slovenskimi glasbeniki (Mia Žnidarič, Vesna Zornik, Matjaž Stošić, Damir Mazrek, Nino Mureškič, Robert Jukič) kot tudi s plesalci in koreografi (Maša Kagao Knez, Rosana Hribar & Gregor Luštek). V zadnjem času redno sodeluje v flamenko zasedbi Vita Marenčeta, s katero v formatu »plesnega koncerta« nastopajo na številnih festivalih doma in v tujini.
Vito Marenče, virtuozni kitarist in skladatelj, ki velja za enega najboljših slovenskih flamenko kitaristov, se je tej zvrsti v celoti posvetil na študiju na Rotterdamskem konzervatoriju. Diplomiral je pri svetovnem mojstru flamenko kitare Pacu Peñi, obenem pa se je udeleževal delavnic pri mojstrih, kot so: Juan Gómez-Chicuelo, Miguel Ángel Cortez, Paco Serrano in drugi. Igral je na številnih mednarodnih festivalih po Evropi (North Sea Jazz, International Classical Festival Den Hag, De Doelen, Paradiso, Malkweg, Classical festival Lucena Córdoba) in sodeloval s številnimi priznanimi umetniki flamenca: Ángel Muñoz, Nuria Manglano-La Granaína, Silvia Cabeza, Miguel Hiroshi García, Udo Demandt, Jose Ligero, Juan Peñas in drugi. V slovenskem prostoru igra v številnih glasbenih zasedbah in dolgoletno sodeluje z flamenko plesalko Ano Pandur.
Vesna Zornik, pevka zasedbe Katalena, je bila večkrat označena za eno najbolj markantnih slovenskih pevk. Pred štirimi leti je ustanovila zasedbo Tango Apasionada in leta 2010 izdala istoimenski album, ki navdušuje s klasikami argentinskega tanga. Poleg tega je članica zasedbe Sounds of Slovenia, pripovedovalske ekipe Tri Zdrave Marije in en Oče naš, blesti v vlogi Sapramiške v otroški predstavi Sapramiška 2; Sapramišja sreča, medtem ko ima za seboj bogato diskografijo tako v okviru zasedbe Katalena (Noč čarovnic, 2011, Cvik-Cvak, 2008, Kmečka ohcet, 2006, Babje leto, 2004, (Z)godbe, 2002). Z zasedbo Katalena je odigrala več kot petsto koncertov v Sloveniji in tujini. Z Ano Pandur jo veže dolgoletno prijateljstvo, ki sta ga v predstavi Anatomija srečanja: Carmen, Sylvia, Maria nadgradili s plesno-glasbenim sodelovanjem.