STA, 8. 6. 2010

Wenders končal snemanje filma o Pini Bausch v tehniki 3D

Nemški režiser Wim Wenders je končal snemanje filma v počastitev koreografinje Pine Bausch v tehniki 3D.
:
:

 

Film odpira nove horizonte dokumentarcem, je povedal ob koncu mednarodnega filmskega festivala v Cluju v Transilvaniji (TIFF).

"Dvajset let sva s Pino načrtovala snemanje takšnega filma. Zamišljala sva si ga tako, da bi nas ona popeljala v svoj svet. To bi bil nekakšen 'road movie', v katerem bi jo jaz spremljal v tujino," je razložil režiser, znan po dokumentarnem filmu Buena Vista Social Club (1999), s katerim se je poklonil kubanskim glasbenikom.

Pina Bausch
je bila velika osebnost iz sveta sodobnega plesa, umrla je junija lani, stara 68 let, mesec dni prej, kot sta načrtovala začetek snemanja. "Nisem več videl smisla, da nadaljujem," je povedal režiser. "Potem sem skupaj z njenim baletnim ansamblom v Tanztheatru v Wuppertalu spoznal, da ji ta film enostavno dolgujemo," je pojasnil Wenders, dobitnik zlate palme v Cannesu leta 1984 za film Paris, Texas.

"Končal sem snemanje, zdaj sem sredi montaže, vendar bo film končan šele prihodnje leto," je za AFP povedal v Cluju, kjer je bil častni gost devetega festiva TIFF, ene od pomembnih filmskih prireditev na Balkanu.

Wim Wenders je posnel obsežen material o plesalkah, tako na odru kot izven njega, ki so spremljale "veliko damo plesa", znan po svetu po svojem ekspresionističnem slogu. "Nastal je film o njenem ustvarjanju. Seveda se zelo razlikuje od tistega, kar bi naredila skupaj", če bi bila še živa, je dejal režiser.

Z namenom, da bi dostojno predstavil umetnost Pine Bausch, "utemeljeno na prostoru", se je lani odločil za uporabo tehnike 3D. "Vse do nedavnega 3D ni uspela predstaviti stvarnega življenja na graciozen način. Gibi animiranih likov so bili fluidni", ne pa tudi posnetki iz resničnega življenja, je menil znani filmar.

Sicer pa snemanje stvarnega življenja v tehniki 3D ni bilo preprosto. Vsak večer je bilo potrebno pripraviti natančne načrte in skice, kako postaviti stvari v prostoru: "Pozabiti morate na vse, kar veste o režiranju", je ugotovil Wenders, ki mu je pri tej pustolovščini stala ob strani tudi francoska ekipa.

Nemški cineaast je prepričan, da se tehnika 3D ne bo zabarikadirala v animirane filme in velike spektakle, "kot je kazalo sprva". "V prihodnosti bo to idealno orodje za režiserje dokumentarnih filmov. Odprla jim bo nove perspektive," je menil Wenders in dodal: "Morda bodo čez nekaj let celo vse dokumentarce snemali v tehniki 3D, morda bo pripomogla k oživitvi tega žanra".

Pina Bausch