Kot je dejal Möderndorfer, je postavitev te mogoče opere na oder velik zalogaj za vsako operno hišo, že zato, ker zahteva kar pet scenografij. Ko je razmišljal o uprizoritvi, se mu je zdelo pomembno, da iz te vihrave, pa tudi romantično prenapete operne zgodbe izlušči skupni imenovalec, temo, ki se pojavi največkrat in ki je hkrati tudi aktualna in sodobna. V psiholoških, medčloveških odnosih je to brez dvoma tema izdaje in izdajstva.
Izdajstvo kot moralna kategorija je po Möderndorferjevh besedah na vsak način v današnjem času, ko nas politiki in trgovci z novci neprestano izdajajo in varajo, izjemno zanimivo, že kar pomenljivo aktualno. Če pa vladarja izda njegova lastna vojska, rečemo temu vojaški državni udar in tudi to danes zelo dobro poznamo.
Zaradi politične poante predstave se je zdelo Möderndorferju pomembno, da Riccardov lik stoji na vrhu sveta, da ni zgolj guverner, pač pa šef, vrhovni poveljnik, vladar, kralj, predsednik. In ker je bila prva verzija opere napisana tako, da je bil glavni lik kralj, se mu je zdelo smotrno, da na nekaterih mestih spremenijo naslavljanje oziroma da Riccarda spremenijo v kralja.
Poleg tega operna zgodba vseskozi govori o maskah, o tistih, ki jih ljudje nosimo vsak dan, za katerimi skrivamo svoje bistvo, svojo ranljivost. Tudi politika je ena sama maska, dodaja režiser.
Ples v maskah, ki ga je Verdi napisal leta 1859, je v času svojega nastajanja sprožil številna vprašanja pri takratnih cenzorjih, saj je bil umor švedskega kralja, kot ga je v dramskem besedilu, po katerem je nastal libreto, opisal dramatik Eugene Scribe, prevelika aluzija na nekatere ne tako oddaljene dogodke evropske zgodovine. Zato je Verdi dogajanje preselil v ZDA, natančneje v Boston, kralj pa je postal angleški guverner.
Na odrih slovenskih opernih gledališč je bil Verdijev Ples v maskah uprizorjen vedno le v bostonski različici.
Vlogo Riccarda bo na premieri pel Branko Robinšak, Renata Jože Vidic, Amelie Natalia Ushakova k. g., Ulrice Mirjam Kalin.
Robinšak je ljubljansko postavitev označil kot najbolj estetsko in najčistejšo med vsemi uprizoritvami Verdija, v katerih je nastopil v tej sezoni. Ljubljanska postavitev bo namreč v njej že njegov peti Verdi. Vlogo Riccarda je označil kot tisto, ki "da vetra" vsakemu tenoristu, pa ne toliko zaradi samega petja kot zato, ker gre za lik, ki je razdvojen že po svojem prvem nastopu na odru.
Glasbeni vodja in dirigent je Marko Gašperšič, scenograf Branko Hojnik, kostumograf Alan Hranitelj, oblikovanje luči ima na skrbi Andrej Hajdinjak, koreografinja je Rosana Hribar, dramaturg Blaž Lukan. Izvedba bo v italijanskem jeziku s slovenskimi nadnapisi.
STA, 11. 3. 2014
Verdijev Ples v maskah kot vrhunec letošnje sezone v ljubljanski Operi
:
:
Povezani dogodki
STA,
12. 11. 2012
Jubilejni 25. Čufarjevi dnevi žanrsko pestri
STA,
19. 11. 2018
Slovensko stalno gledališče v Trstu na oder postavilo dramo Videz vara Thomasa Bernharda
STA, SiGledal,
19. 12. 2022
Napoved gledaliških dogodkov od 19. do 25. 12.