Prešernovo gledališče Kranj (PGK) na Tednu slovenske drame od leta 2012 podeljuje tudi nagrado za mladega dramatika, namenjeno novim slovenskim dramskim besedilom avtorjev, starih do trideset let. Žirija je na letošnjem 47. Tednu slovenske drame izmed trinajstih prispelih besedil nagradila delo Nike Švab Ujeti trenutek.
Festival Teden slovenske drame, Slovenski gledališki inštitut (SLOGI) in Akademija za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT) ponovno v Ljubljani pripravljajo Večer Tedna slovenske drame, posvečen nagrajenemu mlademu dramatiku z bralno uprizoritvijo nagrajenega besedila in pogovorom z nagrajenko. Bralno uprizoritev bodo izvedli igralci PGK in študenti AGRFT v režiji Tjaše Črnigoj, pogovor z nagrajenko pa bo vodila teatrologinja Ana Perne iz Slovenskega gledališkega inštituta.
Nika Švab: Ujeti trenutek
»Trpka komedija, napisana v maniri situacijske komike, je spretno izpeljano dramsko besedilo, ki se ne trudi z doseganjem (kvazi)umetniških klišejev, ampak se že v začetku izkaže za natančno, domišljeno in humorno umetniško delo, za katero bi lahko zapisali, da črpa navdih pri sodobnih slovenskih komediografih Zupančiču, Möderndorferju ali Partljiču. A vseeno v njihovo družbo prinaša svežino, ki je lastna mladi generaciji piscev, najsi bodo to aktualni družbeni problemi, porušeni družinski odnosi ali vpliv televizijskih žanrov.
Že v začetku smo postavljeni neposredno v središče dogajanja, na nekem hotelskem vrtu v središču Maribora se bo zdaj zdaj zgodila poroka, vsi svatje so zbrani in zapleti se začnejo že s prvim nastopom. Nabor likov je enostaven, ostajajo brez neposredne identitete (Nevesta, Ženin, Oče, Priča, Tašča ...), njihova karakterizacija je, v skladu z žanrom, potencirana, da se lahko iz situacij izlušči tisto najbolj robno človeško, posledično najbolj komično. Glavni konflikti se zgoščujejo okoli nerešenih družinskih vprašanj, k čemur še dodatno prispeva dogajalni okvir poroke, ki z vidika hektičnosti in nevrotičnosti dogajanje poganja proti dokončnemu kaosu. Precejšen pomen ima tudi sama situacijska komika, pa naj bo to skrivna Nevestina cigareta/cigareta, ki jo Nevesta pokadi naskrivaj, ali že pregovorna slovenska naklonjenost do alkohola. Komedijski ritem pospešuje, preigrava hitre replike in vedno krajše dialoge, od prvotnih dialogov se deli na vedno manjše enote in razdrobljene replike med različnimi liki, vse v iskanju čim učinkovitejšega vrhunca. Najbolj nas preseneti konec, saj bi vnet bralec pričakoval srečen razplet s fotografijo, a se avtorica odloči drugače in za bolj grenak priokus (in nekakšno poanto) komedijo zaključi s poslednjim monologom Neveste; med celotnim dramskim dogajanjem čakamo fotografa, tega pa ni od nikoder, prav tako ne svetlobe, saj se je po vsem komičnem prerekanju in dogodkih zunaj stemnilo. Omenjeni poudarek tej sveži komediji prinaša dodano vrednost, saj se tudi formalno, s koncem, noče podrediti standardnim, obrtniškim besedilom.
Nagrado za mladega dramatika letos podeljujemo Niki Švab, ki dokazuje, da je komedijski žanr zanimiv, dostopen mlajši generaciji in boleče sodoben,« je svojo odločitev obrazložila žirija za podelitev nagrade v sestavi: literarna zgodovinarka in teatrologinja Mateja Pezdirc Bartol (predsednica), dramaturg Rok Andres, dramaturginja in teatrologinja Tatjana Ažman, literarni teoretik Gašper Troha ter dramaturginja Klavdija Zupan.