STA, 9. 3. 2018

V Stari mestni elektrarni premiera performansa Vie Negative 365 padcev

V Stari mestni elektrarni bodo nocoj ob 20. uri tri plesalke, en plesalec in dva igralca v novem performansu, ki raziskuje padce, zdrse in preobrate, lovili ravnotežje. Avtorski projekt Vie negative je zasnoval in režiral Bojan Jablanovec, performerji so Grega Zorc, Anita Wach, Kristina Aleksova, Vito Weis, Loup Abramovici in Nataša Živković.
:
:
Foto: Marcandrea
Foto: Marcandrea
Foto: Marcandrea
Foto: Marcandrea
Foto: Marcandrea

"Nenehno padamo. V zasede, nezavest, zadrege, napačne roke ... Veliki zdrs se lahko zgodi kadarkoli. Finančni, okoljski, jedrski, kozmični ... Smo v stalni pripravljenosti. Zaposleni z ravnotežjem na vseh ravneh: osebno, lokalno, nacionalno, globalno," na spletni strani nov projekt, katerega ponovitev bo v soboto, napoveduje Via Negativa.

Ob tem izpostavlja nekatere padce. Leta 1975 ameriški predsednik Gerald Ford med obiskom Avstrije pade po stopnicah predsedniškega letala Air Force. Fidel Castro se leta 2004 po govoru pred mavzolejem Che Guevare spotakne in pade z govorniškega podija. Kanclerka Angela Merkel med obiskom festivala v Bayreuthu leta 2015 pade z razmajanega stola. Umetniškemu vodji Vie Negative Bojanu Jablanovcu nekega dne spodrsne na stopnicah pred vhodom v gledališče.

Vodstvo gledališča si je po njegovem padcu nemudoma omislilo tablo z opozorilom, da so tla spolzka. In nevarno spolzka situacija je, kot ugotavljajo ustvarjalci, vsaka predstava, tako za občinstvo kot izvajalce. Lahko se zgodijo nepričakovani zdrsi, padci in neuspehi, a ravno to je bistvo teatra in zato občinstvo pride na predstavo. "Brez tveganja se ne pride nikamor," poudarjajo.

Projekt je društvo za sodobne scenske umetnosti Via Negativa ustvarilo v koprodukciji s Forumom Freies Theater Düsseldorf in s partnerjem Bunkerjem. Avtorja glasbe sta Tomaž Grom in Eduardo Raon, za luči je poskrbela sonda7, kostume in vizualno podobo je oblikovala Olja Grubić.

Via Negativa je platforma za raziskavo, razvoj in produkcijo sodobne scenske umetnosti, ki pod vodstvom Jablanovca deluje od leta 2002. Osredotoča se na raziskavo in snovanje različnih strategij scenskega uprizarjanja, s poudarkom na etiki in živosti uprizoritvenih praks, postopkov in žanrov.