Georges Feydeau je veljal za enega največjih piscev komedij 19. stoletja, kar je dosegel s svojim slogom, ki je obenem realističen in zamaknjen, je na novinarski konferenci pojasnila prevajalka dramskega besedila Jana Pavlič.
Osnovna zgodba komedije se vrti okrog vsakdanjega družinskega življenja dveh zakoncev in različnih ljubezenskih trikotnikov. Avtorjev jezik je zelo aktualen še danes, zato Pavličeva ni veliko posodabljala besedila, je pa besedilo zahtevno za igralca, ker od njega, tako Pavličeva, zahteva izredno hitro interpretacijo.
Frljić je povedal, da se je z Feydeajuem srečal že na akademiji, vendar je takrat do njega čutil odpor, zdaj pa se mu je zazdel zanimiv. Ker besedilo ponuja le predstavo z dvema igralcema, se je odločil, da naredi dve predstavi znotraj ene. Ena bo ponudila komedijo družinskih odnosov z zelo hitrimi dialogi, s tem želijo po Frljićevih besedah preveriti meje gledalčeve pozornosti, druga predstava pa bo ponudila dramo medosebnih odnosov med igralci, ki bo brez vnaprej pripravljenega besedila potekala kot improvizacija.
Za dramaturga Tomaža Toporišiča je bilo delo s Frljićem zelo intenzivno, "z veliko izleti v neznano". Predstava po njegovih besedah prinaša v slovenski prostor delo v Sloveniji precej nepoznanega avtorja, ki je v Franciji vplival tako na nadrealiste kot na dramatiko absurda. Predstava ponuja komedijo oziroma farso, do katere imamo v Sloveniji, tako Toporišič, odklonilno držo.
Hkrati bodo z dekonstrukcijo oziroma z vzpostavitvijo dvojnega prostora stopili tudi v dialog s sodobnostjo in z dokumentarističnim gledališčem. Predstava "secira" tako vsakdan 19. stoletja kot današnjega, meni Toporišič.
Damjana Černe, ki ji je bila dodeljena vloga na obeh odrih, je povedala, da so vaje v njej vzbudile proces, ki ga še ni končala. Predstava je zelo zahtevna, ker ni jasnih meja med igralcem kot nekom, ki profesionalno igra v fikciji, in realno osebo. V igri želi ves čas braniti svoj pogled na svet, je dodala.
Frljić se je strinjal s Černetovo, da je zelo tanka meja prehoda med igralcem in njegovo osebno integriteto, zato je polje tveganja veliko.
V predstavi poleg Černetove igrajo Neda R. Bric, Daša Doberšek, Ivo Godnič, Željko Hrs, Boris Kos, Ivan Peternelj in Dario Varga.
Avtor idejne zasnove scenografije je Frljić, njene konstrukcijske rešitve pa Tomaž Štrucl. Kostumografija je delo Sandre Dekanić. Izbor glasbe je prav tako opravil Frljić.
STA, 16. 11. 2012
V SMG Frljićeva različica Feydeaujeve komedije Klistirajmo Srčka!
:
:
Povezani dogodki
STA,
23. 12. 2020
V Zagrebu umrl znani igralec Pero Kvrgić
STA,
23. 1. 2013
Stavki javnega sektorja se pridružujejo tudi zaposleni v kulturi