STA, 23. 1. 2014

V Šentjakobskem Hotel Plaza v režiji Lešnjaka - Gojca in Jerneja Kobala

V Šentjakobskem gledališču Ljubljana bodo v petek premierno na oder postavili enodejanki ameriškega mojstra bulvark Neila Simona z naslovom Hotel Plaza. Režijo posameznih enodejank sta prevzela Gojmir Lešnjak - Gojc in Jernej Kobal, ki sta s svojima ekipama igralcev delala samostojno vse do zadnjih treh vaj pred predstavo.
:
:


Enodejanki povezuje le skupni prostor - apartma 719 v prestižnem newyorškem hotelu Plaza s pogledom na Centralni park, je na novinarski konferenci povedal Lešnjak - Gojc. Poudaril je, da imata z režiserjem mlajše generacije Kobalom podoben odnos do gledališča in estetike, zato predstava ponuja logično celoto.

Kot je dodal Kobal, veliko stavita na igralce, ki vodijo predstavo. Po mnenju Lešnjaka - Gojca je igralec tisti, "ki začara in odčara" občinstvo, Kobal pa meni, "da brez igralca nima kaj".

Enodejanki vodita zakonska para, tema obeh delov pa je povezana z medosebnimi in družinskimi odnosi. V prvem delu je gledalec priča združevanju, v drugem pa razdruževanju para.

Predstavo je žanrsko opredeljena kot komedija, a se konča s trpkim koncem. Ponuja razmislek o krhkosti odnosov, je dejal Lešnjak - Gojc, Kobal pa je dodal, da je njena odlika v tem, da ponuja razmislek ne pa tudi "receptov".

Glavna nosilca, ki nosita vso težo zgodbe, sta para srednjih let - v vlogi Silvije Jovanovič in Toneta Bertonclja ter Lili Bačer Kermavner in Bojana Vistra - pomembne pa so tudi t.i. miniaturce ostalih igralcev. Ti - Mario Dragojević, Sara Horžen, Matic Valič, Dragan Remškar in Maša Kavčič k.g. - poskrbijo za presenečenja in so ključni za predstavo, je poudaril Lešnjak - Gojc.

Predstava je postavljena v monden hotel, temu so prilagojeni tudi kostumi, ki odslikavajo vzdušje bogate družbe; za kostumografijo je poskrbela Zvonka Makuc. Kobal se je odrekel glasbeni podlagi, Lešnjak - Gojc pa jo je zaupal dolgoletnemu sodelavcu Šentjakobskega gledališča Bojanu Jurjevčiču - Jurkiju. Glasba po režiserjevih besedah pomaga pri vzpostavljanju vzdušja. V njegovi enodejanki je to najprej lahkotno in neobremenjeno, pozneje pa žalostno.

Kobal, ki je s Šentjakobskem pred tremi leti režiral predstavo Pizza, da te kap, je kot prednost ljubiteljskega gledališča izpostavil pedagoško delo, Lešnjak - Gojc, ki je v tem gledališču režiral že več uspešnic, pa razvoj igralcev, ki jim ga način dela v tem gledališču omogoča.