JSKD, 1. 10. 2016

V Postojni sta s predstavo Ikarus slavila Rok Sanda in Društvo Mali petelin

S podelitvijo matičkov, priznanj za najboljše gledališke stvaritve pretekle sezone, se je v Postojni končalo 55. Linhartovo srečanje, festival gledaliških skupin Slovenije in zamejstva, ki ga pripravlja Javni sklad RS za kulturne dejavnosti (JSKD).
:
:
Ikarus / Foto: Arhiv JSKD
Ikarus / Foto: Arhiv JSKD
Igor Teršar in Bojan Vister / Foto: Arhiv JSKD
Igor Teršar in Stane Čuden / Foto: Arhiv JSKD
Igor Teršar in Živko Beškovnik / Foto: Arhiv JSKD
Igor Teršar in Petra Mlinar / Foto: Arhiv JSKD
Lili Bačer Kermavner / Foto: Matej Maček
Macbeth / Foto: Matej Maček
Nives Mikulin / Foto: Matej Maček
Klavdija Japelj / Foto: Matej Maček
ONinME Ljutomer / Foto: Matej Maček

Matička za najboljšo predstavo v celoti je prejelo Društvo Mali Petelin iz Senovega za predstavo Ikarus avtorja in režiserja Roka Sande, ki je za dramo Ikarus prejel tudi diplomo Linhartovega srečanja. Tako je odločila strokovna žirija v sestavi kritičarka, teoretičarka in direktorica Slovenskega gledališkega inštituta Mojca Jan Zoran (predsednica žirije), režiser, dramatik in profesor na AGRFT Matjaž Zupančič ter igralec Jurij Zrnec, ki si je v treh festivalskih dneh ogledala devet predstav, od tega sedem tekmovalnih. Na festivalu so podelili tudi najvišja priznanja na področju ljubiteljskega gledališča za leto 2015: Linhartovo plaketo je prejel celjski ljubiteljski igralec Živko Beškovnik, Linhartove listine pa igralec Stane Čuden, igralka in organizatorka Petra Mlinar ter igralec Bojan Vister.

Žirija je poleg matička za najboljšo predstavo v celoti podelila še tri  matičke – vse tri so za izjemno igro tokrat dobile igralke, in tri diplome Linhartovega srečanja. Matička za žensko vlogo so prejele Lili Bačer Kermavner za vloge v predstavi Triko Šentjakobskega gledališča Ljubljana, Nives Mikulin za vloge v predstavi Triko Šentjakobskega gledališča Ljubljana in Klavdija Japelj za vlogo Zinke v predstavi Goli pianist Teatra JJ, KD Janez Jalen Notranje Gorice. Diplome Linhartovega srečanja pa sta si poleg Roka Sande prislužila še Gledališka skupina ONinME Ljutomer za predstavo Grenki sadeži pravice in Tomaž Krajnc za režijo predstave Macbeth Gledališča Zarja Celje.

Linhartovo srečanje je osrednja in najpomembnejša gledališka prireditev v organizaciji JSKD. Srečanje predstavlja izbor najkvalitetnejših predstav slovenskega ljubiteljskega gledališča in je hkrati pregled ljubiteljske gledališke dejavnosti v Sloveniji. Nanj se lahko prijavijo vse slovenske ljubiteljske gledališke skupine, ki delujejo na območju Slovenije, v zamejstvu ali tujini. V letošnji sezoni se je za nastop na festivalu na lokalnih ravneh potegovalo kar 125 predstav.

Letošnja selektorica festivala Ana Ruter je izmed 30 predstav, ki so se uvrstile na regijsko raven, za zaključni festival v Postojni izbrala naslednje: Grenki sadeži pravice (Milan Jesih) gledališke skupine ONinME Ljutomer, Macbeth (William Shakespeare) Gledališča Zarja Celje, Ikarus (Rok Sanda) Društva Mali Petelin, Na odprtem morju (Slawomir Mrožek) Gledališke skupine KUD Štefan Kovač Murska Sobota, Triko (Milan Jesih) Šentjakobskega gledališča Ljubljana, Goli pianist (Matjaž Zupančič) Teatra JJ, KD Janez Jalen, Notranje Gorice in Samotni zahod (Martin McDonagh) KD Igralska skupina pri Gledališču Toneta Čufarja Jesenice.

V spremljevalnem programu festivala si je občinstvo ogledalo še dve predstavi, in sicer zmagovalno predstavo festivala mladinske kulture Vizije Generacije Inštitura za boljše čase Maribor in predstavo Zaročenke Studentskog teatra »Lero« iz Dubrovnika.

UTEMELJITVE PRIZNANJ

Matiček za najboljšo predstavo v celoti
Rok Sanda: IKARUS, Društvo Mali Petelin

Predstava Roka Sande Ikarus v izvedbi ustvarjalcev Društva Mali Petelin je celostna stvaritev stkana iz kvalitetnih gledaliških elementov ter predanosti in zanosa zasedbe, pri kateri s svojo igro izstopata Martin Valič v vlogi Metoda Ziglerja in Barbara Petarka v vlogi Adrijane Marino. Tekst, režija, humor, scenske rešitve in način igre ustvarijo avtentično celoto, ki pa kljub resni zgodovinski tematiki ostaja živo in angažirano gledališko doživetje.

Matiček za žensko vlogo
Lili Bačer Kermavner za vloge v predstavi TRIKO, Šentjakobsko gledališče Ljubljana
Lili Bačer Kermavner preigrava zahtevno Jesihovo partituro z veliko igralsko suverenostjo in komedijantskim navdihom. Za duhovito uprizorjenimi figurami se hkrati ves čas sluti sled  živih človeških eksistenc in njihove življenjske izkušnje.

Matiček za žensko vlogo
Nives Mikulin za vloge v predstavi TRIKO, Šentjakobsko gledališče Ljubljana
Nives Mikulin v svoji igri z veliko natančnostjo tipizira like kot človeške prototipe. V oblikovanju dramskih oseb, ki jih uprizarja, je radikalna in ves čas hodi po robu, a hkrati nikdar ne zapade v banalnost.

Matiček za žensko vlogo
Klavdija Japelj za vlogo Zinke v predstavi GOLI PIANIST, Teater JJ, KD Janez Jalen Notranje Gorice
Klavdija Japelj na izviren način ustvarja dve osebi v eni in eno v dveh. V vlogi na polnokrven način prevzame DNK dramskega lika. Vloge ne igra, ampak v njej preprosto je - neizprosno, zabavno in v vsakem trenutku.

Diploma Linhartovega srečanja za zborovsko igro
ONinME Ljutomer za predstavo GRENKI SADEŽI PRAVICE
Gledališka skupina ONinME je v predstavi Grenki sadeži pravice vzpostavila visok nivo skupinske zborovske igre. Vsak posameznik v  vsakem trenutku, tudi ko je v drugem planu, s svojo prezenco in dejavnim odnosom do soigralcev oblikuje svoj igralski prostor in vlogo, hkrati pa je nepogrešljiv delček celote.

Diploma Linhartovega srečanja za izvirne režijske rešitve
Tomaž Krajnc za režijo predstave MACBETH, Gledališče Zarja Celje
Tomaž  Kranjc skuša z ekipo gledališča Zarja umestiti znano Shakespearovo tragedijo v sodoben dialog, čas in prostor. Pri tem se mu posreči vrsta zanimivih in učinkovitih scenskih aranžmajev,  ki se izmikajo ilustrativnosti in iščejo svoj lasten gledališki jezik.

Diploma Linhartovega srečanja za avtorsko dramsko besedilo
Rok Sanda za dramsko besedilo IKARUS, Društvo Mali Petelin
Drama Ikarus, ki jo je napisal mlad avtor Rok Sanda, skozi premišljeno dramsko strukturo, humor in iskriv dialog resno zgodovinsko narodnostno tematiko prelevi v osebne življenjske zgodbe, ki znajo brez patetike vzbuditi empatijo in premislek, ne samo o preteklosti, temveč tudi o sodobnem sleherniku in družbi.

matiček, Linhartovo srečanje