DeLillo, rojen 1936 v New Yorku, je ameriški romanopisec, dramatik in esejist. Teme njegovih del so izjemno raznolike - od športa in zapletenosti jezika, matematike, hladne vojne, digitalne dobe do politike, ekonomije in globalnega terorizma. V slovenščino sta prevedena dva njegova romana Beli šum in Kozmopolis. Po slednjem je bil posnet istoimenski film v režiji Davida Cronenberga, v katerem glavno vlogo newyorškega multimilijonarja Erica Michaela Packerja igra Robert Pattinson.
V romanu si Packer nekega aprilskega dne zada na videz preprosto nalogo: obiskati frizerja na drugem koncu newyorškega Manhattna. Potovanje v razkošni, neprebojni, visoko tehnološko opremljeni beli limuzini se izkaže za nič manj kot futuristično odisejado. Packerju pot prestrezajo prometni zamaški zaradi obiska predsednika ZDA, antikapitalistični protest in pogrebna povorka za sufijskim reperjem.
Ovinki do cilja se daljšajo še zaradi naključnih srečanj z ženo in nenaključnih "srečanj" z manj usodnimi ženskami. Na račun samozavestnega prepričanja, da bo vrednost japonskega jena padla, Packer mimogrede izgublja velikanske vsote svojega in tujega kapitala. Izključevanje možnosti nepredvidljivega, na katero ga tiho opominja njegova asimetrična prostata, pa ga ne stane le denarja, ampak tudi iluzije o lastni nesmrtnosti. "Ko bom umrl, me ne bo konec. Sveta bo konec," meni.
Kozmopolis prinaša teme, ki bolj odmevajo danes, ko padajo titani financ, kot pa v času njegovega nastanka. "Je na točki med preteklostjo, sedanjostjo in prihodnostjo, tisti nemogoči tekoči kontinuiteti, ki združuje naš notranji in zunanji svet. Ko se Packerjev svet sesuje, se znajde odmaknjen od dojemanja realnosti. Na dogodke reagira delček sekunde preden se sploh zgodijo, vendar jih ne napoveduje, doživlja jih v izolaciji, ni omejen s čustvenimi, družbenimi faktorji, ki nas določajo: opazuje in ne sodeluje v človeškem trudu. Pada iz časa. Je ne priklopljen," so zapisali v Mini teatru.
Za dramaturško priredbo romana in režijo predstave stoji Prošić, scenografijo in oblikovanje luči podpisuje Mark Požlep, kostumografijo Ana Savič Gecan, oblikovanje maske pa Zoran Srdić Janežič.