Po besedah režiserja Ivice Buljana, ki sestavlja repertoar za postdramsko gledališče v Mini teatru, je Bartleby, pisar: Zgodba z Wall Streeta eno tistih del, ki velja za neuprizorljivo, zato sodobnim gledališčnikom predstavlja še poseben izziv.
Lolić, ki prvič sodeluje tako z Buljanom kot s slovenskim gledališčem, je na novinarski konferenci poudaril, da mu je bilo v veselje delati s slovenskimi igralci, ki si jih je lahko za predstavo sam izbral.
Predstava z Bartlebyjevo formulo "I prefer not to" (Raje ne bi) ponuja rekonstrukcijo človekovega spomina in možnost preizpraševanja spomina. Odpira tudi vprašanje, koliko spomin vpliva na posameznika in kako posameznik vpliva na spomin oz. kako ga rekonstruira, je pojasnil Lolić.
Samoborja je druženje z režiserjem in igralci ob ustvarjanju predstave obogatilo. Povedal je, da doslej ni bil vajen takšnega "odpiranja odnosov in pogleda na svet", kot mu ga je predstavil mladi srbski režiser. Sprva so se sicer pojavljali pomisleki, če je sploh smiselno iz besedila, ki bi lahko bilo tudi monodrama, uprizarjati predstavo s petimi igralci. Vendar so bili po njegovih besedah vsi dvomi odveč, saj je rezultat zelo tankočutna "mnogopripoved".
Tudi Pavlin je bil presenečen nad Lolićevo lucidnostjo in sposobnostjo združevanja igralske ekipe. Projekta se je lotil, ker rad hodi po neuhojenih poteh, ki jih je ta nedvoumno ponujal, obenem pa je bila to tudi priložnost za srečanje in sodelovanje z drugimi igralci, ki se sicer redko srečajo. Predstava bo gledalca po njegovem prepričanju prevzela, če ne kar "posrkala vase".
Za Klemena Novaka bo to prva slovenska predstava, saj po dramskem šolanju v New Yorku igra na ameriških odrih. Kot je dejal, "je lačen slovenskega teatra". Poudaril je, da ameriški teater le redko zanimajo teksti iz tujine ter da je običajen poudarek na spektaklih, dramska dela pa se običajno izvajajo na zelo klasičen, sterilen način. Ta režiserjem skorajda ne ponuja nikakršnih izzivov. Zato mu je, kot je dejal, "toplo gledati" predstave na slovenskih odrih, ki jih čez lužo ni na tej ravni.
Za zvočno podobo predstave je poskrbel Luka Ivanović. Povedal je, da imajo za prve obiskovalce na voljo nekaj posnetkov, ki so jih za spremembo zanje posneli na kasete.
STA, 11. 5. 2011
V Mini teatru premiera ameriškega avtorja Hermana Melvilleja
:
:
STA,
28. 4. 2024
Koprodukcija Gledališča Ane Monroe na gostovanje po več državah
STA,
21. 7. 2010
Pikin festival