Po besedah direktorice in umetniške vodje MGL Barbare Hieng Samobor so se tokrat v gledališču lotili komedije, ki velja za najtežji žanr. Kot je poudarila na novinarski konferenci, je dobro komedijo zelo težko narediti. Izbrali so Axelrodovo besedilo iz leta 1952, ki je izpolnjevalo pogoje, ki so si jih v gledališču zadali, da je kakovostno in ima poanto ter vsebinske povezave.
Komedija je postavljena v 50. leta minulega stoletja, na katerega danes, tako Hieng Samoborjeva, gledamo z nostalgijo. To je bil sicer materialno siromašen čas, a poln upanja, idej in novih začetkov. Duh časa oziroma "zeitgeist" bo skušala prikazati ekipa uveljavljenih igralcev - Sebastian Cavazza, Gregor Gruden, Mojca Funkl in Gregor Čušin ter Ajda Smrekar, za katero bo to prva večja vloga.
Režisersko taktirko je Hieng Samoborjeva dodelila Ekartu, ker po njenem prepričanju zna praktično pomagati igralcem. Ta je predstavil zgodbo, ki se vrti okrog moškega srednjih let, ki se mu ob padcu lončnice na glavo začnejo pojavljati vprašanja o smislu življenja. Na pomoč mu priskoči mlado dekle, ki mu nanje pomaga odgovoriti na prijeten način, je dejal Ekart.
Ekart se je želel vživeti v čas nastanka predstave, ki je bil, kot je poudaril, zaznamovan s političnimi nekorektnostmi, patriarhalnim odnosom do žensk ter rasno nestrpnostjo. V predstavi, ki je sicer v prvi vrsti romantična komedija, preigravajo različne žanre, med njimi vestern, kriminalko in grozljivko.
Besedilo kultne igre je poslovenila Valerija Cokan, ki je dejala, da ji je največ preglavic povzročal naslov, saj je oklevala med omenjenim in naslovom Po sedmih letih, ki pa je po njenem mnenju manj privlačen. Besedilo je sicer prevedel že Herbert Grün za predstavo, ki je krstno uprizoritev v ljubljanski Drami doživela tri leta po praizvedbi na Broadwayu.
Tema predstave je kriza srednjih let, ki po besedah dramaturginje Ire Ratej ni bila tuja niti Axelrodu niti ustvarjalcem tokratne predstave. Kljub temu, da gre za navidez lahko romantično komedijo, pa temu ni čisto tako. Pri tem je navedla besede Axelroda, ki je nekoč dejal, da je dobra komedija trpka, odlična pa jezna.
Ajda Smrekar, ki je prevzela glavno vlogo dekleta, ki ga v filmu igra Marilyn Monroe, je dejala, da se je poskušala vživeti v naivnost, razigranost in preprostost tega dekleta.
Scenograf predstave je Branko Hojnik, kostumograf Alan Hranitelj in koreografinja Katja Hrastar. Glasbeni izbor je opravil Jure Longyka.
STA, 2. 10. 2013
V MGL premiera Axelrodove komedije o krizi srednjih let
:
:
Povezani dogodki
STA,
7. 10. 2010
Petrenko novi generalni glasbeni direktor Bavarske državne opere
STA,
20. 9. 2016
V Mariboru se začenja tretja sezona Nagiba na oder