Režijo predstave, ki se sprašuje o smislu oziroma nesmislu življenja, je Hieng Samoborjeva zaupala Matjažu Zupančiču. Njegove asociacije so bile, kot je dejala, izjemno polne in so šle v zanimive smeri, k sodelovanju pa je pritegnil za Studio sorazmerno veliko ekipo sodelavcev, v kateri so bili kostumografka Bjanka Adžić Ursulov, scenograf Alen Ožbolt, koreograf Iztok Kovač, skladatelj Jani Kovačič in drugi.
Prevod je delo Klemna Jelinčiča Boete. Ta je besedilo označil kot izjemno tekoče in racionalno, iz česar je vidno, da je bil avtor blizu odra. Sicer pa ne gre za depresiven tekst, ki v človeku ubije voljo do življenja, pa čeprav je sama tematika - tematika smrti - vse prej kot lahkotna.
Zupančič, ki je pri predstavi opravil tudi delo dramaturga, je besedilo v formalnem smislu označil kot "dramaturški brainstorming 20. stoletja". Levin je v njem po eni strani izhajal iz novel Antona Pavloviča Čehova, iz romanesknega ruskega konteksta, po drugi strani pa je hkrati neprestano uporabljal zelo sodobne oziroma zelo Brechtovske momente potujitve in vse to na nek način prežarčil z zelo avtentično in zelo samosvojo dramsko pisavo.
Levin v Rekviemu na zelo svež in radikalen način postavlja eksistencialna vprašanja. Predstava govori o tem, da je smrt lahko nepravična, kruta, verjetno vedno prezgodnja in neizbežna, vendar pa prav ta neizbežnost smrti daje človeškemu življenju resnično vrednost. Igra je prežarčena s čustvom melanholije, ki pa se mu avtor nikoli do konca ne prepusti, ampak ga neprestano sooča z zelo življenjskimi, bizarnimi, včasih tudi obešenjaškimi elementi. Sam je, kot je dejal Zupančič, igro bral kot nekakšen dramski ples smrti, ki so ga skušali ujeti v relativno strog odrski minimalizem.
Predstava po besedah Lotosa Vincenca Šparovca, ki je prevzel vlogo kočijaža, odraža trenutno moč in prodornost igralskega ansambla MGL. V njej nastopajo še Marko Simčič k.g. (starec), Bernarda Oman (starka), Jana Zupančič, Gašper Tič, Viktorija Bencik, Tina Potočnik k.g., Milan Štefe, Gaber K. Terseglav, Jurij Drevenšek/Žiga Udir k.g., Domen Valič in Gregor Gruden.
Zgodba se začne v odmaknjeni vasici "nekje med Parizom in Šanghajem", kjer se ostareli izdelovalec krst, vse življenje trd in neizprosen človek, pritožuje, da ima premalo dela. Ko pa mu na smrt zboli žena, se nenadoma zave, koliko priložnosti je zamudil. Smrt v podobi treh kerubov pa ne izbira le starejših. Kot v mrtvaškem plesu je na pot pospremila tudi kočijaževega sina v najlepših letih, pa tudi komaj rojenega otroka si ne pomišlja vzeti s seboj, so o vsebini predstave zapisali v gledališču.
Hanoh Levin (1943-1999) je najpomembnejši izraelski dramatik. Ustvaril je 63 dramskih del, 22 jih je tudi sam zrežiral. Pisal je tudi prozo in poezijo. Rekviem je bil prvič izveden marca 1999 v gledališču Kameri v Tel Avivu.
STA, 9. 11. 2011
V MGL ples smrti v režiji Matjaža Zupančiča
:
:
Povezani dogodki
STA,
31. 7. 2020
Premiera mednarodnega plesnega projekta Stičišče srečanj bo hkrati v Ljubljani in na otoku Tenerife
STA,
21. 6. 2023
V Cerkljah se začenja prvi festival Borštnikovanje
STA,
20. 11. 2015
Mineva 90 let od rojstva ruske balerine Maje Plisecke