Umetniško vodstvo operno-baletne hiše je španskega plesalca in koreografa k sodelovanju povabilo že lani, zaradi koronavirusa pa so predstavo, ki bi morala biti uprizorjena aprila, prenesli v novo sezono.
Libreto za balet je leta 1855 napisal Jules-Henri Vernoy de Saint-Georges po Byronovem istoimenskem epu v verzih iz leta 1814, leto kasneje so ga na Adamovo glasbo prvič postavili v Parizu. Po Martinezovih besedah je v partituri Gusarja vključenih več skladateljev, sam pa je izbral tisto glasbo in njene najbolj znane dele, ki prinašajo sporočilo zgodbe. Okrog njih je zgradil svojo zgodbo, tako da bo sicer klasični balet po njegovih napovedih vseboval novo energijo.
Zgodba pripoveduje o ladijskem kapitanu Konradu, ki ga je družba izobčila in prisilila v piratstvo. Usoda se obrne, ko ga lepotica Medora, ki je ujeta v haremu Seida paše in v katero se zaljubi, postavi pred novo preizkušnjo. Kapitan s svojim prijatelji načrtuje napad na harem. Poda se na vznemirljivo pustolovščino, da bi osvobodil ljubljeno dekle in si priboril njeno srce, so vsebino opisali v SNG Opera in balet Ljubljana.
Sceno je zasnoval Matej Filipčič, kostume Inaki Cobos Guerrero, luči Jasmin Šehić. Operni orkester je glasbo posnel vnaprej pod vodstvom mlade dirigentke Mojce Lavrenčič.
Martinez je v predstavo vključil celoten ljubljanski baletni ansambel. V glavnih vlogah se bodo izmenjevali Rita Pollacchi, Nina Noč, Chie Kato, Kenta Yamamoto, Yujin Muraishi, Lukas Bareman in nekaj gostov iz tujine, za katere v operno-baletni hiši upajo, da jih bodo glede na nenehno spreminjajoče se razmere lahko pripeljali v Ljubljano.