Na včerajšnji novinarski konferenci se je ravnatelj Drame Ivo Ban zahvalil sodelavcem, ki so finančno gledano speljali projekt postavitve Möderndorferjeve komedije skozi "šivankino uho". Nacionalno gledališče, kot je ljubljanska Drama, je dolžno poskrbeti za krstne uprizoritve nagrajenih tekstov uveljavljenih slovenskih ustvarjalcev, je poudaril Ban.
Že naslov igre, za katero je Möderndorfer že šestič prejel žlahtno pero, nakazuje na znamenito delo razsvetljenskega gledališča Ta veseli dan ali Matiček se ženi Tomaža Linharta, zasnovano sicer po Beaumarchaisovi Figarovi svatbi. Toda moderni Matiček, tako Kraševčeva, ni mlad grajski služabnik, temveč srednješolski profesor slovenščine Matija v zrelih srednjih letih. Igra ga Bojan Emeršič. Z malce mlajšo 30-letno neodločno in obotavljivo Nežo, ki jo igra Nina Valič, sta zaljubljen par, ki se veseli raznovrstnih vidikov skupnega življenja. Njuno srečo zmoti Nežin bivši fant, uspešen prodajalec avtomobilov Tonči (Jurij Zrnec), ki se paru priključi in ustvari komičen ljubezenski trikotnik.
Kot je še dejala Kraševčeva, se tudi Möderndorferjeva Nežka razlikuje od Linhartove, ki ve, kaj hoče, sodobna Neža pa je izgubljena v "kaosu življenja". Bolj kot ljubezni si želi poroke, ki zanjo predstavlja varno prihodnost. Za poroko je iz njenega vidika primernejši uspešen prodajalec kot pa slavist, ki na koncu ostane sam.
Kaj nam torej želi povedati Nežka? Kot je v dramskem listu zapisala dramaturginja, ne obstaja ena in edina oblika družine. Morda ravno zdaj prihaja čas, ko drug drugega potrebujemo bolj, kot smo si pripravljeni priznati, in je zato bolj kot taka ali drugačna družina pomembna skupnost, ki omogoča varnost in preživetje, meni Kraševčeva.
Njeno mnenje je delil režiser Vojevec, saj, kot je dejal, ljubezenski trikotnik, ki ga tvorijo trije prvovrstni komiki, namiguje, da tradicionalna družinska celica danes ni več zavezujoča. Po njegovem mnenju je drama hvaležni material za premislek novih oblik skupnega življenja, saj s pravo mero prepleta situacijsko, karakterno in jezikovno komičnost.
Po Möderndorferjevih besedah je vsaka nova gledališka uprizoritev praznik in "mora biti narejena tako, kot da je najpomembnejše delo na svetu". Strinjal se je z mnenjem, da se drama umešča v žanr komedije, saj je preveč intimna, da bila satira, čeprav ima določne satirične bodice. Kot je opozoril, je komedija vseeno žanr, ki je "poklican, da obrača zrcalo k družbi", v tem primeru tudi k Linhartu, ki je "del slovenskega nacionalnega obraza". Linhartov Matiček je danes, ko so se oblasti še bolj povzdignile nad ljudi, zelo aktualen, saj živimo v razslojeni družbi od tajkunov do ponižanih, ki so porinjeni v kot, je še dejal Möderndorfer.
Postavitev komedije v najbolj žlahtnem pomenu, kot se je glasila utemeljitev za žlahtno komedijsko pero 2010, so soustvarili še oblikovalec luči Milan Podlogar, skladateljica Nataša Vester Trseglav in scenografinja Nataša Černoša.
Vinko Möderndorfer
Nežka se moži
Režiser Jaka Andrej Vojevec
Dramaturginja Eva Kraševec
Lektor Arko
Scenografinja Nataša Černoša
Kostumografinja Tina Kolenik
Skladateljica Nataša Vester Trseglav
Oblikovalec luči Milan Podlogar
Nastopajo:
Nina Valič - Neža
Bojan Emeršič - Matija
Jurij Zrnec - Tonči
Povezave:
Jaka Andrej Vojevec na Wikiju
STA, 15. 4. 2011
V ljubljanski Drami krstna uprizoritev Möderndorferjeve komedije Nežka se moži
:
:
STA,
18. 5. 2020
Gledališča s predlogi naproti smernicam za nadaljnje delo
STA,
27. 2. 2012
V SNG Maribor Samice iz Istrskega narodnega gledališča
STA,
18. 1. 2019
Celjsko gledališče bo kazensko ovadilo Kobala